bijna thuis - Reisverslag uit Madeirã, Portugal van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu bijna thuis - Reisverslag uit Madeirã, Portugal van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

bijna thuis

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

30 Maart 2012 | Portugal, Madeirã

Er staat deze morgen een stevige wind en die is een beetje aan de frisse kant. Rommel wat aan en speel een spelletje scrabble. Tegen twaalven wordt het wat warmer en neemt de wind af. Smeer me lekker in en lees mijn boek verder. Op donderdag is er een soort fancy fair ten behoeve van weeskinderen in Thailand en de Filippijnen. Er zijn allerlei loterijen en spelletjes waar je kleine prijsjes en drankjes kunt winnen. Ook bieden ze kleding aan die medepassagiers niet meer willen of kunnen dragen. Er is ook een sponsorloop van een bemanningslid van een halve marathon over het dek. Het is erg druk en de organisatie, die bestaat uit crew en gasten, kan met een prettig en voldaan gevoel terugkijken op een geslaagde dag. ’s Avonds is er weer een karaoke georganiseerd en ik moet mijn repertoire afwerken van de nummers die ik deze reis zoal heb laten horen aan het dankbare publiek. We zijn om 10 uur aangemeerd op deze laatste vrijdag van de maand. Ga met de shuttlebus naar het centrum van Funchal. De haven en de boulevard zijn erg mooi opgeknapt in vergelijking met 2 jaar geleden. Loop gezellig wat rond en bezoek voor de laatste keer dit jaar een kerk. Breng een bezoek aan het oude stadhuis met een prachtige binnenplaats. Wandel verder door de nauwe straatjes en loop ook enkele winkeltjes binnen. Ga op zoek naar het postkantoor voor een telefoonkaart om even mijn eindfase van de cruise te regelen. Sta dus meer dan een half uur in de rij te wachten voor zo'n kaart, maar uiteindelijk kan ik dus dat belletje maken. Het is hier het mooiste weer van de wereld. Zit nu op een terras in de zon met een Coralbiertje te internetten. Er liggen momenteel 2 cruiseschepen aan de kade en dat betekent dat het lekker druk is met toeristen en ook veel lokale mensen. Het is vrijdagmiddag en hier werken ze dus niet zo nauw.

• 30 Maart 2012 - 13:07

Marja:

Gezellig "rommelmarkt" op de Balmoral. Second Hand is helmaal in!!!! Ja was in februari nog in Funchal, zo te horen heb jij beter weer. Tot snel maar weer.

• 30 Maart 2012 - 13:12

Monique:

Hé Fredje,

Geniet nog lekker van je laatste vakantiedagen en ik zie je snel! De voorspellingen zijn niet gunstig hier. De winter schijnt weer terug te komen rond Pasen, met vorst en natte sneeuw. Laten we hopen dat ze ernaast zitten.....

Groetjes Monique

• 30 Maart 2012 - 14:52

Bernadette:

Geniet nog maar even en we zien je volgende week wel weer in de roef
    tot dan

• 30 Maart 2012 - 15:54

Corrie:

Geniet nog van de laatste vaardagen.
    Ik bel je volgende week.
    gr van ons allemaal.

• 30 Maart 2012 - 16:23

Leonie:

het goede leven zit er bijna op . geniet nog maar even van het warme weer . want hier is het ook niet alles, ik wil je niet ongerustmaken hoor. maar leg maar een dikke trui klaar. hoop je gauw ergens te zien gr

• 30 Maart 2012 - 22:01

Peter Van Kuijk:

Je hebt weer een mooie reis gehad Fred. Alle afleveringen heb ik gelezen en je kunt er weer een hele tijd van genieten. Wel thuis, maar hier is het voorlopig nog koud.

• 31 Maart 2012 - 08:55

Bert En Gonnie:

Hallo Fred ,Wat hebben wij genoten van je verslagen. Straks kun jij er weer tegen aan. Wat een geweldige reis heb jij gehad. Welkom in het koude Eindhoven. Groetjes van ons.B&G

• 01 April 2012 - 11:24

Gerard En Huub:

Hallo Fred,

Geniet van de laatste deel van je reis, we zien in de "Roef".

Groeten,
    Gerard en Huub.

• 02 April 2012 - 14:28

Renda:

Ha Fred, je hebt weer een prachtige reis gemaakt, jammer dat je weer bijna thuis bent, ik vind het heel leuk om je verslagen te lezen en je foto's te zien. Toch welkom terug (is er iemand die de verwarming alvast aanzet)?

groetjes,
    Renda