suikerbrood - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu suikerbrood - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

suikerbrood

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

09 Maart 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Ben al vroeg op en met mij ongeveer het halve schip. Er gaan zo’n 500 mensen weer naar huis en die vliegen vanmiddag om 5 uur weer richting Europa. De meeste willen nog even een indruk krijgen van wat Rio te bieden heeft en doen dus een kleine stadrondrit. Ik ga om 9 uur van boord en loop de terminal in. Er lopen honderden mensen die niet alleen van ons schip afkomen maar er ligt nog een schip en daar worden alle passagiers gewisseld. Komende en gaande mensen met en zonder koffers maken dat het een grote puihoop is. Ga met een shuttlebus van de firma H. Stern naar hun hoofdkantoor om te zien hoe ze edelstenen verwerken tot sublieme sieraden. Ze proberen mij ook nog wat te verkopen maar daar ga ik niet op in. Heb wel een gratis rit naar Ipanema verdient en ze brengen mij later ook weer terug. Wandel op mijn gemak naar het hagelwitte strand van Ipanema en ik zie de mooiste en meest bruine mensen die je je maar kunt voorstellen. Drink bij een strandtentje met uitzicht enkele fruitdrankjes en blijf maar genieten van mijn vakantie. Laat me later via het strand van Copacabana door de bus n aar de wereldbekende Suikerbroodberg brengen en ga met de kabelbaan naar boven, moet onderweg wel een keertje overstappen. Boven heb je een geweldige kijk op de stad met al zijn bergen, stranden en hoogbouw. Zie van hieruit ook het grote beeld van Christus boven op de top van een van die bergen. Daarna met de taxi naar het schip. Het verkeer hier in deze wereldstad staat nagenoeg altijd in de file. Er is voor de oceanleden een diner georganiseerd in een restaurant op een uur rijden van de boot. Het is er erg gezellig en lekker. Dan nog even een afzakkertje in de buurt van de haven en dan naar bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Zuid Amerka Cruise

Een rondje Zuid Amerika met MS. Balmoral

Recente Reisverslagen:

03 April 2012

eigen bedje

30 Maart 2012

bijna thuis

27 Maart 2012

Zat

22 Maart 2012

roze dolfijnen

20 Maart 2012

vlinders
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 127839

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: