suikerbrood - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu suikerbrood - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

suikerbrood

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

09 Maart 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Ben al vroeg op en met mij ongeveer het halve schip. Er gaan zo’n 500 mensen weer naar huis en die vliegen vanmiddag om 5 uur weer richting Europa. De meeste willen nog even een indruk krijgen van wat Rio te bieden heeft en doen dus een kleine stadrondrit. Ik ga om 9 uur van boord en loop de terminal in. Er lopen honderden mensen die niet alleen van ons schip afkomen maar er ligt nog een schip en daar worden alle passagiers gewisseld. Komende en gaande mensen met en zonder koffers maken dat het een grote puihoop is. Ga met een shuttlebus van de firma H. Stern naar hun hoofdkantoor om te zien hoe ze edelstenen verwerken tot sublieme sieraden. Ze proberen mij ook nog wat te verkopen maar daar ga ik niet op in. Heb wel een gratis rit naar Ipanema verdient en ze brengen mij later ook weer terug. Wandel op mijn gemak naar het hagelwitte strand van Ipanema en ik zie de mooiste en meest bruine mensen die je je maar kunt voorstellen. Drink bij een strandtentje met uitzicht enkele fruitdrankjes en blijf maar genieten van mijn vakantie. Laat me later via het strand van Copacabana door de bus n aar de wereldbekende Suikerbroodberg brengen en ga met de kabelbaan naar boven, moet onderweg wel een keertje overstappen. Boven heb je een geweldige kijk op de stad met al zijn bergen, stranden en hoogbouw. Zie van hieruit ook het grote beeld van Christus boven op de top van een van die bergen. Daarna met de taxi naar het schip. Het verkeer hier in deze wereldstad staat nagenoeg altijd in de file. Er is voor de oceanleden een diner georganiseerd in een restaurant op een uur rijden van de boot. Het is er erg gezellig en lekker. Dan nog even een afzakkertje in de buurt van de haven en dan naar bed.