gletsjers - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu gletsjers - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

gletsjers

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

25 Februari 2012 | Chili, Santiago de Chile

We hebben twee dagen te varen naar Punta Arenas in het zuiden van Chili. De eerste dag is een saaie en bewolkte dag en ik ga maar weer eens aan de was. Er schijnen meer mensen op dat idee gekomen te zijn,het is gezellig druk. Er zijn 2 wasserettes op het schip met totaal van 20 machines, 20 drogers en 6 strijkbouten met bijbehorende strijktafels. De rest van de dag lanterfanter ik maar een beetje over het schip en klets zo nu en dan met de andere gasten. Na het uitstekende diner ga ik weer deelnemen aan het karaoke gebeuren in de Lidolounge. Het is weer lachen met de overweldigende zangers en zangeressen die allen denken dat ze kunnen zingen incluis mezelf.
Vroeg opgestaan om de aankomst mee te beleven bij een gletsjer genaamd Amalia/Skua Glacier die in het Bernardo O’Higgens National Park in zuid Patagonië ligt. De gletsjer smelt sneller dan normaal en dat verontrust onze klimaat- en milieumensen enorm. Hier in de fjorden van Chili is de natuur op zijn mooist met de vele gletsjers en besneeuwde vulkanen. Het wateroppervlak is zo glad als een spiegel en wordt slechts af en toe verstoord door een ijsbrok van de gletsjers. De vergezichten zijn adembenemend en in tegenstelling tot gisteren is de zon ons goed gezind. Het is wel fris maar toch 8 graden boven nul. Ik zie weer enkele dolfijnen en walvissen. Deze keer heb ik de walvissen vast gelegd voor het nageslacht. Vanavond gaan we weer in smoking naar het diner en dat is toch altijd weer een showparade voor de dames en een enkele Schot in zijn kilt. De zon gaat onder om 20.58 uur met een fabuleus kleuren en lichtspel dat tot tegen tienen duurt.

• 26 Februari 2012 - 08:54

Bernadette:

dat doe je snel gisteren een verslag van je gehad en vandaag ( na 2 dagen varen ) weer een. wil je zo graag naar huis?

• 26 Februari 2012 - 09:38

Erik:

uhhhh volgens mij moet je voor!! op de punt gaan staan in plaats van achterop....of heet die boot niet de Titanic?

• 26 Februari 2012 - 10:13

Ingrid:

Hey Fred,
    Heerlijk om zo met je mee te kijken over wat je allemaal mee maakt.
    Geniet er nog lekker van maar dat hoef ik jou niet te zeggen natuurlijk.
    Groetjes Ingrid

• 27 Februari 2012 - 09:22

Riet:

He Fredje
    Ik geniet erg van je reisverslagen!! Wat een mooie reis!! Maar het is wel afzien he hahaha
    Geniet nog maar lekker ervan!! Mis je wel hier aan de bar !1 Liefs Riet

• 27 Februari 2012 - 11:51

Marja:

Wat een prachtige foto's!!!!! Smaken de bubbles nog steeds????