Neptunus - Reisverslag uit Manta, Ecuador van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Neptunus - Reisverslag uit Manta, Ecuador van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Neptunus

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

09 Februari 2012 | Ecuador, Manta

We hebben een zeedag voor we naar Manta in Ecuador varen. Vandaag passeert het schip de evenaar en er wordt van de gelegenheid gebruik van gemaakt om dit feit te vieren. Koning Neptunus met zijn gevolg komt aan boord en er volgt een soort van rechtszitting voor de mensen die hier op het schip enige verantwoordelijkheid hebben. De kapitein, eerste stuurman, hotelmanager, dokter en een aantal nieuwelingen moeten verschijnen voor Neptunus en worden berecht. Voor iedereen is de straf een grote vis kussen op de mond en een doop in het zwembad. Een enkeling moet het bezuren met een operatie door de lijfarts van de heerser van de zee. De rest van de dag heb ik lekker liggen zonnen,maar het werd ineens verstoord door een tropische regenbui van ongeveer een uur. De 3 tenoren geven weer een show en het publiek is weer erg enthousiast. Bij volle maan sluit ik deze dag romantisch af.
Tien uur in de ochtend meren we af in Manta en ik ga redelijk vlug van boord en rij met een shuttlebus naar de stad. Het is prachtig weer en het bruist van de activiteiten in het centrum. Wandel met natte Henk over de markt en verder door allerlei straatjes met hoogteverschillen op zoek naar een leuk terras om onze eerste dorst te lessen. Het mooie terrasje ligt in een voor verkeer gesloten straat en de prijs van een pilsje stelt niets voor. We nemen er verschillende en nemen ook wat te eten. Gaan dan weer aan de wandel en ik koop een Panamese hoed, die dus hier gemaakt worden, ook nog een T-shirt met een muzikant erop gedrukt. Heb een aardig beeld van het geheel en moet concluderen dat de mensen heel vriendelijk zijn. Einde van de middag vertrekken we naar Peru en komen daar zaterdag aan. Het is in de buurt van Lima.

• 09 Februari 2012 - 04:55

Bernadette:

he wat een kleurrijke mensen daar allemaal.
    samen met je reisverslag en de fot's is het net of we erbij zijn. ga zo door we kunnen wel een beetje zon gebruiken hier. het is nog steeds zo koud bah.

• 09 Februari 2012 - 11:06

Jan-Willem Vd Enden:

Hallo Fred,

Ik ben bezig met een boek over cafe De Beer. Je staat op het lijstje van Hennie voor een interview, maar ........ je zit nu ergens warm en ver weg. Wannneer ben je terug en kan ik een uurtje komen babbelen over De Beer? Graag je reactie naar janwillemenden@hotmail.com.
    Fijne vakantie nog!

• 09 Februari 2012 - 15:21

Anita:

Hoi Freddy,

Uit het oog is niet uit het hart, maar het is erg rommelig hier (bij het ROC). Bijna weekend.
    Wat heb je het toch goed............ En je schrijft steeds leuker.
    We missen je, jij ons minder denk ik, maar geniet lekker verder op je cruise, terwijl wij hier in de vrieskou zitten. Elfstedentocht gaat niet door, ijs toch te zwak, anders hadden we een tweede Hollands feest erbij, net als met het voetballen.........

Groetjes van Anietje

• 14 Februari 2012 - 08:34

Diny Berkers:

Hallo Freddy.
    Nou ook maar eens iets van mij laten horen,wat een geweldige
    reis ben je weer aan het maken ,heb de foto's bekeken ,zo iets
    moet eigenlijk iedereen een keer mee maken.Maar geniet er nog
    maar even van .

Groetjes Martin en Diny.

• 22 Februari 2012 - 08:41

Marja:

Hoi Fred,

Vandaag (9/2) zijn wij naar Barcelona gevlogen om op de Norwegian Jade in te schepen. Een reisje van 10 dagen rond de Canarische Eilanden. Was ook héérlijk. Vandaar deze late reactie. Vandaag weer op 't werk. Ik ga nu je andere verslagen lezen. Geniet ervan... xx