storm - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu storm - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

storm

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

28 Januari 2012 | Verenigde Staten, Galveston

Ben redelijk vroeg wakker en zie aan dek een ontzettend klein wereldje door de dichte mist. Het ziet er weer spookachtig uit,we varen nog steeds op de Missippi. Tegen negen gaat de loods van boord en varen we op volle zee. Het klaart op en het zicht wordt gaande weg beter. We varen langs verschillende boorplatformen hier in de Golf van Mexico en komen meerdere schepen tegen. Verder rommel ik vandaag maar een beetje aan en hou het rustig met de drank. ’s Avonds met het slapen gaan ligt er een uitnodiging op mijn kussen voor een lunch met de kapitein. Wat een eer!
Bij het ontwaken liggen we nog voor de kust omdat de haven van Galveston vanwege de mist nog gesloten is. Er liggen tientallen schepen te wachten tot ze binnen mogen varen. Om 10 uur kunnen we van boord en wandel ik de stad in. Het zijn rechte en brede boulevards met hier en daar wat huizen of gebouwen. Het ziet er wijds en ongezellig uit. De winkels, barretjes en restaurants liggen er verspreid en verlaten bij. Hoor dat het nu voor deze streek ook gewoon winter is en dat het volk in het voorjaar en zomer massaal toestroomt. Tegen de middag begint het te waaien en de mensen van hier vertellen dat er een flinke storm aan komt, die zijn hoogtepunt zal bereiken om middernacht. Ben op tijd terug op het schip voor de regen en het omweer begint. Om 2 uur is het buiten pilzwart en valt het water met bakken uit de hemel. Om vier is het even droog en als ik aan dek een sigaretje sta te roken, zie ik dolfijnen om de boot zwemmen. Het zijn er zeker een stuk of tien. Wat de avond gaat brengen weet ik niet,maar tegen zessen verlaten wij de Verenigde Staten van Amerika en zetten koers naar Montegobay op Jamaica, waar we over drie dagen arriveren.
Het is een weer vroege morgen deze morgen omdat we de klok deze keer één uur vooruit moesten zetten. Het ziet er niet zo veel belovend uit en besluit maar om er een kletsdag van te maken. De eerste groep passagiers die de hele cruise maakt, gaat lunchen met de kapitein. Ze worden in de watten gelegd met lekkere gerechten, rijkelijk gevulde en aangevulde glazen. Van deze groep heb ik de hele middag geen mens meer gezien. Na het diner loop ik al rokend over het dek en ben dan getuigen van een schitterend schouwspel. In de verte weerlicht het enorm edoch zonder gedonder. De bliksem doet de lucht oplichten en bij de voorsteven zie ik over een zeer ruime breedte dit weerfenomeen aan. Dit geheel duurt tot zeker tot 1 uur en dan varen we in het onweer. De regen valt met bakken uit de lucht en het gedonder is letterlijk overdonderend.

Weer en zeverdag omdat we nog steeds te maken hebben met de uitlopers van de storm. Kom al kletsend en scrabbelend de dag door. Tegen vieren ga ik naar het optreden van het koor van passagiers. Ze hebben elf oefenmiddagen gehad en het resultaat is overweldigend. De club bestaat uit meer dan 90 zangers en zangeressen. De show is deze avond uitverkocht. De bemanning verzorgt dit optreden met zang en dans uit hun vaderlanden en we horen zangtalenten met een westers repertoire. Het was indrukwekkend en ze werden door het publiek beloond met een staande ovatie. Even nog een afzakker op het bovendek met een aantal mensen.

Lekker uitgeslapen, maar toch op tijd voor het ontbijt met m’n reisvrienden. Na het ontbijt zoek ik vlug een bedje. Lees mijn boek ever Las Vegas uit en geef het door aan Henk. Om half één is het mijn beurt om de uitnodiging van de kapitein te verzilveren. De lunch is prima geregeld met Jamie aan mijn gebruikelijke tafel.









  • 29 Januari 2012 - 09:37

    Monique:

    Hé Fred,

    Je reisverslag was weer geweldig, zoals gewoonlijk. Jammer dat het weer (nog) niet mee wil werken, maar dat komt ongetwijfeld goed. Enjoy!

    Groetjes Monique

  • 29 Januari 2012 - 10:20

    Erik:

    nou ik heb gisteren mijn lunck ook gehad in de roef.....4 sneeen droog brood met wat ham en kaas ertussen en dan warm gemaakt.... weetje wel.... zo'n kleffe tosti :-)
    maar uhhh who the fuck is jamie ?

  • 29 Januari 2012 - 10:44

    Bernadette:

    jammer van het weer maar ja dat kan er wel tussendoor een dagje he.Hoe was je lunch met de kapitein? Ik lees er niks over maar ik neem aan dat die net zo goed was als de eerste groep passagiers die je beschrijft.
    Hopenlijk verder weer beter weer en veel plezier

  • 29 Januari 2012 - 10:49

    Bert En Gonnie:

    Hallo Fred,Wat leuk je verslagen en ook al is het weer eens minder ,Jamaica het land van de Rum en de Rasta wacht op je .Ik heb je een paar keer gemaild naar je mailbox van ROC. Fred het ga je goed.groetjes Bert en Gonnie.

  • 30 Januari 2012 - 11:28

    Nelleke:

    Ha Fred, het is niet alleen maar sunshine, heb ik wel in de gaten!!!, maar desalniettemin, blijven de reiservaringen binnenstromen. Nou hier ligt nu een ietsiepietsie sneeuw, Koning Vorst doet zijn intrede deze week en het moet lekker gaan vriezen, dus blijf jij maar lekker op de boot!!! Blijf genieten en schrijven....vind het nog steeds super om te lezen. Wist niet dat jij dat zo goed kon!!! gegroet.

  • 30 Januari 2012 - 13:04

    Marja:

    Ja Fred, dus niet alle dagen zon daarginds. Hier is er een beetje sneeuw gevallen. Verder ook erg grijs buiten.

    Groetjes

  • 30 Januari 2012 - 13:22

    Corry:

    lieve Fed, daar ben ik dan weer eens, ben een beetje ziek geweest, geniet net als de rest van je fans van je verhalen, ik kan me er natuurlijk veel bij voorstellen.
    Hoe is de sfeer, vergelijkbaar met 2010 of toch weer heel anders? Wij zitten nu inde sneeuw (klein beetje nog maar) en het is iiiijjjjjskoud. Er wordt al druk over schaatsen gepraat.
    Paul is weer terug naar Thailand, komt in april weer voor een half jaar terug. Eind febr ga ik voor 5 weken mee met vrienden naar hun huis aan zee in Spanje. Ook niet slecht en het kost bijna niks!

    dikke kus

  • 30 Januari 2012 - 13:55

    Debby Van Hien:

    Hee Fredje,

    Ben ook maar eens aan het lezen wat je allemaal uitspookt en zo te zien vermaak je je prima.

    Veel plezier nog!
    Groetjes
    Debby

  • 30 Januari 2012 - 15:30

    Helma:

    Ha Fredje,

    Wat klinkt het allemaal weer geweldig, ondanks die storm.
    Zou zo met je willen ruilen hoor!
    Maar geniet er nog lekker van en ik denk dat we je weer heel bruin terug zullen zien.

    groetjes,
    Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Galveston

Zuid Amerka Cruise

Een rondje Zuid Amerika met MS. Balmoral

Recente Reisverslagen:

03 April 2012

eigen bedje

30 Maart 2012

bijna thuis

27 Maart 2012

Zat

22 Maart 2012

roze dolfijnen

20 Maart 2012

vlinders
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 128266

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: