Kaap Hoorn - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Kaap Hoorn - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Kaap Hoorn

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

28 Februari 2012 | Chili, Santiago de Chile

Als ik opsta varen we al in het Beagle kanaal, dit kanaal vormt de korte verbinding tussen de Pacific en de Atlantische oceaan. Het is weer een indrukwekkende tocht met uitzicht op vele mooie, besneeuwde bergtoppen. Op de middag gaat de loods van boord in Puerto Williams, een klein stadje dat alleen bereikbaar is vanuit de lucht of vanaf het water. Dit is ook het afscheid van Chili en er komt een Argentijnse loods aan boord die ons verder door het kanaal voert tot aan Kaap Hoorn. Het is zo’n beetje het zuidelijkste puntje van Zuid-Amerika en is vernoemd naar het Nederlandse stadje Hoorn. Op dit punt komen de Pacific en de Atlantische oceaan bij elkaar en het kan er spoken door de tegenstrijdige zeestromen. De weergoden zijn ons gunstig gezind, lekker zonnig en 7 graden wat redelijk is hier, zo dicht tegen de Zuidpool.
De volgende dag gaat het richting de Falkland-eilanden en het is meteen 5 graden warmer. Einde van de ochtend heb ik weer een cocktailparty van de oceanclub. De champagne vloeit rijkelijk en er zijn ook enkele lekkere hapjes. ’s Middags slaap ik mijn roesje uit op het dek en tegen vijven ga ik mijn verhaal weer even schrijven. Ga op tijd naar bed en hoop het arriveren in Port Stanley te kunnen zien morgenvroeg.





  • 29 Februari 2012 - 12:39

    Marja:

    Het blijven indrukwekkende foto's Fred.

  • 01 Maart 2012 - 06:28

    Erik:

    hoi fred

    dus jullie gaan naar de falkland eilanden....nou dan hoop ik maar voor je dat jullie daar naar toe kunnen/mogen want hier staat in het nieuws dat er al 2 cruisse schepen geweigerd zijn

    veel plezier verder!

  • 01 Maart 2012 - 15:43

    Leonie:

    de drank vloeit weer goed Jou omvang oook denk ik maar we zullen zien als je terug bent Veel plezier toch maar gr Leonie

  • 03 Maart 2012 - 00:01

    Ingrid:

    Wauw, wat een mooie foto's!!!!

  • 03 Maart 2012 - 19:32

    Anouska:

    Mooie foto's allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Zuid Amerka Cruise

Een rondje Zuid Amerika met MS. Balmoral

Recente Reisverslagen:

03 April 2012

eigen bedje

30 Maart 2012

bijna thuis

27 Maart 2012

Zat

22 Maart 2012

roze dolfijnen

20 Maart 2012

vlinders
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 1056
Totaal aantal bezoekers 127839

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: