Kaap Hoorn - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Kaap Hoorn - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Kaap Hoorn

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

28 Februari 2012 | Chili, Santiago de Chile

Als ik opsta varen we al in het Beagle kanaal, dit kanaal vormt de korte verbinding tussen de Pacific en de Atlantische oceaan. Het is weer een indrukwekkende tocht met uitzicht op vele mooie, besneeuwde bergtoppen. Op de middag gaat de loods van boord in Puerto Williams, een klein stadje dat alleen bereikbaar is vanuit de lucht of vanaf het water. Dit is ook het afscheid van Chili en er komt een Argentijnse loods aan boord die ons verder door het kanaal voert tot aan Kaap Hoorn. Het is zo’n beetje het zuidelijkste puntje van Zuid-Amerika en is vernoemd naar het Nederlandse stadje Hoorn. Op dit punt komen de Pacific en de Atlantische oceaan bij elkaar en het kan er spoken door de tegenstrijdige zeestromen. De weergoden zijn ons gunstig gezind, lekker zonnig en 7 graden wat redelijk is hier, zo dicht tegen de Zuidpool.
De volgende dag gaat het richting de Falkland-eilanden en het is meteen 5 graden warmer. Einde van de ochtend heb ik weer een cocktailparty van de oceanclub. De champagne vloeit rijkelijk en er zijn ook enkele lekkere hapjes. ’s Middags slaap ik mijn roesje uit op het dek en tegen vijven ga ik mijn verhaal weer even schrijven. Ga op tijd naar bed en hoop het arriveren in Port Stanley te kunnen zien morgenvroeg.

• 29 Februari 2012 - 12:39

Marja:

Het blijven indrukwekkende foto's Fred.

• 01 Maart 2012 - 06:28

Erik:

hoi fred

dus jullie gaan naar de falkland eilanden....nou dan hoop ik maar voor je dat jullie daar naar toe kunnen/mogen want hier staat in het nieuws dat er al 2 cruisse schepen geweigerd zijn

veel plezier verder!

• 01 Maart 2012 - 15:43

Leonie:

de drank vloeit weer goed Jou omvang oook denk ik maar we zullen zien als je terug bent Veel plezier toch maar gr Leonie

• 03 Maart 2012 - 00:01

Ingrid:

Wauw, wat een mooie foto's!!!!

• 03 Maart 2012 - 19:32

Anouska: