kerken - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu kerken - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

kerken

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

15 Maart 2012 | Brazilië, Recife

Heb afgelopen nacht geslapen als een os, zo uit geput was ik van gisteren. Het klimmen tegen die bult met kinderkopjes die zo kriskras in het zand zijn vast gezet, heeft mij zeker opgebroken. Maar op het einde van de dag na een heerlijke dag zonnen, ben ik weer helemaal de oude.
We bereiken op tijd de haven van Ricife en ook het vrijgeven van het schip gaat erg vlug. Na het ontbijt ga ik met de shuttlebus naar het oude centrum en wandel op mijn gemak door de straatjes en loop zo nu en dan een kerk binnen. Bij enkele kerken krijg ik een persoonlijke rondleiding en kom zo op plaatsen in de kerken die normaal voor niemand toegankelijk zijn. Zo laat de gids mij in de sacristie een wand zien die erg apart open gaat. Door het openschuiven van enkele lades in een bepaalde volgorde, gaat er een deur open en er ligt een geheime kamer achter. Ook laat hij mij nog via een duister er nauw trapje naar boven gaan. Ik sta op de preekstoel en maak enkele foto’s vanuit deze hoge positie. Heb een kleine donatie gedaan aan de kerk en heb de gids hartelijk bedankt voor zijn moeite en uitleg. Drink nog even met een stel van het schip een pilsje op een terrasje. Op de middag loop ik nog wat te slenteren over de rivierkade en langs stalletjes met allerlei zaken, die ik dus niet nodig heb en bezoek ook nog de vers markt met fruit, groente en vis. Tegen vieren moet ik terug naar het schip, dat op route gaat naar Forteleza. Morgen hebben we weer een heerlijk zeedag en de weersverwachtingen zijn nog steeds erg gunstig.

• 16 Maart 2012 - 11:23

Bernadette:

zo zeg weer alles even mooi
    je reisverslagen blijven mooi om te lezen
    nou het schiet al op he nog 17 dagen nog maar ff en je bent er al weer
    ben benieuwd hoe bruin je deze keer bent

groetjes

• 17 Maart 2012 - 16:54

Ellyhoeben:

Hallo Fred het is soms toch afzien met dat klimmen maar je kunt daara weer lekker relaxen geniet er maar van want de vacantie begint n toch op te schieten groetjes Elly en Paul

• 19 Maart 2012 - 13:29

Hoi Freddy:

Freddy, wat schrijf je toch leuk. Het is net of ik erbij ben. Maar helaas.......
    Maar het begint weer af te tellen voor jou. Geniet nog maar lekker, de tijd vliegt zo snel.

Doeiiiiiii Anita

• 19 Maart 2012 - 15:08

Leonie:

ben de een watje of nie.wandelen is goed voorjou . alleen maar zonnen en drank ???geniet er van. grLeonie