Orka - Reisverslag uit Castro, Chili van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Orka - Reisverslag uit Castro, Chili van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Orka

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

25 Februari 2012 | Chili, Castro

Deze morgen ligt het schip voor de kust van Castro, een stadje op een eiland in Patagonië. Dit is een streek van meren en fjorden , net zo als in Noorwegen en de Andes splitst dit ,een gedeelte ervan ligt in Argentinië. Ga tegen negenen met de tender van boord, het is eb dus er moet flink geklommen worden op de aanleghelling van dit stadje. Maak wat foto’s van wat bootjes die vast liggen in het zand en ga daarna de klim naar het dorpsplein met de houten kerk. Het is fantastisch mooi en ik denk dat de meubelmakers en bouwvakkers in Nederland er nog een puntje aan kunnen zuigen. Toen weer terug naar de waterkant waar ik even over de vismarkt ben gelopen waar ze net een lading inktvissen aan wal brengen. Ook weer de kunstmarkt over gestruind en weer terug naar boven voor het uitzicht op de kleurrijke paalwoningen die hier aan de kust gebouwd zijn. Het werd tijd voor een drankje en ik beland in een bar waar wederom een paard geen schade kan berokkenen. Er zitten een paar Engelsen van de boot en we drinken wederom literflessen bier. Het is de gehele dag zonnig, maar de temperatuur is wel een stuk gedaald tot slechts 16 graden Celsius. Met de laatste tender weer naar het schip, waar we een maritieme avond hebben. Om zeven uur ’s avonds zie ik een orka die een tijdje duidelijk zichtbaar aan het rollebollen is met zich zelf. Er zijn vele foto’s gemaakt , maar ik had mijn camera niet bij me. Hoop nog een paar foto’s te scoren van medepassagiers die hun toestel wel bij de hand hadden.

  • 25 Februari 2012 - 14:30

    Bernadette:

    he zeg als het water daar zo hoog komt hebben ze wel zulke lange palen nodig he
    maar voor de verder rest mooie foto's alweer ben benieuwd naar het gehele album straks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Castro

Zuid Amerka Cruise

Een rondje Zuid Amerika met MS. Balmoral

Recente Reisverslagen:

03 April 2012

eigen bedje

30 Maart 2012

bijna thuis

27 Maart 2012

Zat

22 Maart 2012

roze dolfijnen

20 Maart 2012

vlinders
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 127839

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: