Biertje - Reisverslag uit Arica, Chili van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Biertje - Reisverslag uit Arica, Chili van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Biertje

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

16 Februari 2012 | Chili, Arica

Vandaag is het Valentijnsdag en in de lounges en bars hebben ze het geheel versierd met rode en witte ballonen en hartjes. Lig de gehele dag ongeveer op het dek in de stralende zon met een temperatuur van 30 graden te bakken. ’s Avonds zing ik er weer lustig op los bij de karaoke en win wat leuke prijzen voor mijn prestaties op het podium.
De zee is deze morgen zo glad als een spiegel en wordt alleen een beetje gerimpeld door het af en toe opduiken van zeehonden. We meren af in de haven van Arica in Chili. Er rijdt een shuttlebus naar de poort van de haven en daar sta meteen midden in het stadje. Het is de noordelijkste stad van Chili en de grens met Peru is vlakbij. Het is erg druk in het stadje omdat het een of andere feestdag is en de mensen er dus een keertje op uit kunnen gaan. Bezoek een aantal bezienswaardigheden en wandel daarna wat door het stadje en bezoek ook nog enkele overdekte markten. Zoek een levendig terras op en geniet van de vele mensen die er langs paraderen. Drink met enkele Engelsen bier dat geserveerd wordt in een speciale toren die gekoeld wordt door koud water. Zorg dat ik op tijd terug ben bij het schip en tegen zeven uur vertrekt het schip onder begeleiding van Noorse muziek richting volgende haven. We krijgen 2 zeedagen en dus weer even rust.

• 16 Februari 2012 - 15:55

Helma:

Fred,

Het klinkt toch allemaal super hoor, wat ik lees in je verslagen.
    Erg leuke foto's ook, ben benieuwd straks naar je "live" verhalen.
    Geniet er nog lekker van.

groetjes,
    Helma

• 16 Februari 2012 - 16:22

Bernadette:

He kun je zo een toren niet mee naar ons brengen? Kei gaaf zeg
    alles ziet er goed uit fred
    geniet jongen

• 16 Februari 2012 - 16:43

Monique:

Ha die Fred,

Ook ik geniet nog steeds van je verhalen, super om te lezen en ook dat je het zo fijn hebt. Maar ik wist niet dat jij zo goed kon zingen dat je er prijzen mee wint! Zien we je volgend jaar in het nieuwe programma The Winner Is....?

Enjoy!

Groetjes Monique

• 16 Februari 2012 - 16:44

Peter Van Kuijk:

Ik zie wel dat het heel goed met je gaat Fred.
    Van nu af aan ga je naar het zuiden en zal het koeler worden.
    geniet nog een tijdje van de zon.

• 17 Februari 2012 - 17:53

Diny Zwegers Beks:

Fred,
    Zojuist je verslagen gelezen, goed zeg en ook nog dat je Muziekkaal aangelegd bent. je geniet van alles supper hoor .
    Gr Diny

• 18 Februari 2012 - 12:20

Elly Hoeben:

Hallo Fred ik heb even de foto,s bewomderd wat heb je weer een mooi reisje, en heerlijk in de zon breng maar wat mee naar ons als je terug komt maar geniet nog maar van deze reis groetjes Elly en Paul hoeben

• 22 Februari 2012 - 09:09

Marja:

Hoi Fred, Leuk jou weer eens op de foto te zien. je ziet er goed uit!!!!! Je lijkt eerder slanker geworden ondanks al dat lekkere eten en drinken.
    Op naar het volgende verslag. Doeiiii