eerste haven - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu eerste haven - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

eerste haven

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

10 Januari 2012 | Spanje, Madrid

Het is eindelijk zover, de zaken zijn geregeld en de spullen gepakt. Op naar de verzamelplaats Hazeldonk juist onder Breda. Ben de laatste die de bus instapt en we rijden vlot naar Calais voor de overtocht naar Dover met een ferry van P&O. In Engeland nog een ritje van 3 uur naar Southampton en we komen bij het Holiday Inn aan voor een overnachting. Na even de kamer gecheckt te hebben vlug naar beneden voor een warme hap in het restaurant. Ga een beetje op tijd naar bed want het was toch best een lange en vermoeiende dag. Heb een view als in een folder en kijk uit op de terminal. Morgenvroeg worden we allen om 11.45 uur verwacht bij de bus, die ons dan naar de terminal zal brengen,waar het inchecken om 12.00 uur zal beginnen.

Na een goede nacht slaap en een lekker ontbijt, ga ik nog even het centrum in om wat Engels geld te scoren. Het was even zoeken maar het is toch gelukt. Heb ook nog een polo met lange mouwen gekocht bij Marc & Spencers en een korte wandeling over de oude stadsmuren. Om 12.00 uur gaat de handbagage door de röntgen en loop ik door naar de incheckbalie. Het ticket wordt gecontroleerd, de sleutelkaart uitgereikt en na een half uurtje kan ik aan boord. Ik word opgewacht door een leger aan bemanningsleden die de gasten naar hun cabine brengt. Mijn cabinenummer is 5076 en die deel ik met een zekere Terrance uit de U.K. Mijn bagage laat nog even op zich wachten en daarom maak ik een wandelingetje over de dekken. Kom heel wat bekenden tegen zowel onder de gasten als ook onder het personeel. Het lijkt wel een soort reünie. In een van de restaurants is nog een late lunch beschikbaar en word ik verwend met een paar glaasjes champagne. Mijn bagage komt in etappes bij de hut aan maar voor het borreluur heb ik dat allemaal uitgepakt en opgeborgen. Samen met Henk en Erica gaan ik een flesje witte wijn soldaat maken. Om 20.30 gaan we richting het restaurant voor het diner. Ben ingedeeld bij 5 mensen uit Engeland, dus ik zit er best wel een beetje bij als het zesde wiel aan de wagen. Zit recht onder de airco en mijn kale kop is zowat bevroren. Daar moet iets aan gedaan worden. In de theaterzaal wordt het animatieteam voor gesteld door de cruisedirector ook de mensen die allerlei cursussen geven komen aan de beurt. Op het einde zingt Jamie nog enkele nummers en dan op naar bed.
Ik word al om half zes wakker en lig een beetje in mijn bed te rollen. Ga om half acht even in mijn badjas naar het rokersdek toe voor een sigaretje en een kop koffie. Dan neem ik een douche en ga naar het ontbijt. Heerlijke zalm, wat toast en koffie maken de dag. Even naar de hut om mijn laptop te halen en weer verder te werken aan mijn reisdagboek. Geniet om half elf van heerlijke beeftea (bouillon) en een cracker. Het is een drukte van jewelste want iedereen gaat natuurlijk het schip verkennen. Tegen twaalven neem ik een paar pilsje in de bar, het is per slot van rekening vakantie en moet dat kunnen. De lunch is prima geregeld en naderhand een heerlijk saffie op dek 7. In de middag maak ik een praatje met enkele cruisevrienden en halen we herinneringen op van de vorige cruise. We zitten strategisch en de mensen die langs gaan worden door ons bekeken en besproken, wat een diversiteit. Om half zes hebben we onze eerste cocktailparty met de Nederlanders. Onder het genot van champagne en heerlijke hapjes spreekt Hans van Welzen de mensen toe en stelt de F & B manager en de 2 hostesses voor. De kledingcode voor het diner is informeel, dus met een stropdas en een colbertje ben je in stijl. De tafel bevalt me al beter dan gisteren en het was best wel gezellig. De show bestond uit een koppeltje, de een speelt de cello en de ander de saxofoon. Ze speelden erg mooi maar toch vielen veel mensen met bosjes in slaap. Dat is best wel logisch na zo’n enerverende dag op de Balmoral.
Het weer is vanmorgen al stukken beter en het zonnetje laat zich geregeld zien. Om 9.00 uur houdt de kapitein zijn dagelijkse praatje over het weerverwachtingen voor vandaag, de condities en positie van het schip. Leer weer een aantal nieuwe mensen kennen. Drink samen met Henk en Erica een gezellig aperitiefje en gaan dan samen lunchen. Op de middag pak ik een lekkere stoel en zit een tijdje lekker in de zon. Echt rust krijg je niet want je hebt regelmatig gezelschap van allerlei lui. Tegen vieren beland ik weer aan een bar met Jan uit Rotterdam en we drinken een paar pilsjes. Ga op tijd naar de hut om me te verkleden voor de welkomsparty van de kapitein. Iedereen zit strak in de smoking of galajurk als we bij de kapitein langs gaan. Met weer de nodige glaasjes en happen luister ik naar het voorstellen van de officieren. Het diner is weer uitstekend en de club wordt steeds gezelliger. Even naar het theater voor de show van een zanger en zangeres. Ik verwacht niet dat zij het Eurovisie songfestival zullen winnen voor Engeland. De zaal loopt driekwart leeg, maar ik als diehard blijf tot het gaatje zitten. Even nog een sigaretje en dan ga ik weer lekker naar mijn bedje.
Het waait deze ochtend wat harder, dus maar weer een T-shirt aan gedaan. Heb een leuk zitplaats gevonden om mijn dagelijkse belevenissen voor de eeuwigheid te noteren. Het is een strategische plekje en kan zo toch de dingen in de gaten houden. Er komen ook regelmatig mensen bij me zitten voor een praatje. In de Lidobar gaan de handen van een obertje mijn rug en nek masseren, de serveersters zijn best wel jaloers op de ober, maar ja. Krijg een uitnodiging voor een cocktailparty van Reader Offers. De party was dus eigenlijk voor mensen uit de U.K., maar ik probeer geen party over te slaan. Na het diner ga ik naar de Lidolounch waar een zanger optreedt. Het is een knul van de bemanning en hij zingt de sterren van de hemel. Dit is heel wat anders dan gisteren. Hoop hem vlug weer te horen zingen. Neem nog een afzakkertje in de disco en om 1 uur leg ik mezelf te rusten
De dag begint rustig en het volk kijkt uit naar het eiland Tenerife. Het schip meert een kwartiertje eerder aan en de eerste mensen hobbelen al van boord. Zelf loop ik op mijn gemak de kade op richting centrum. Al rondkijkend kom ik bij de winkelstraten uit. Het is uitverkoop en hoop nog iets te kunnen scoren. Gaan potdomme de meeste winkels om 14.00 uur dicht voor de alom bekende siësta. Dus maar even een barretje in voor een Spaans biertje. Na vieren gaan de shops weer open en koop ik wat kleren en een voorraad sigaretten tegen zeer gunstige prijzen. Terug op het schip heb ik de boel naar mijn hut gebracht om even later de handen vrij te hebben voor wat gezellige drankjes in het Lido. Het diner was weer prima in orde en toen vlug naar de show. Het is een aaneenschakeling van liedjes van Abba en Queen. De artiesten zingen en dansen dat het een lieve lust is en het meeste publiek zingt mee met volle borst. Moet vannacht de klok voor de tweede keer een uur terug zetten, kunnen we dus een uurtje langer blijven liggen morgenvroeg.


  • 10 Januari 2012 - 19:06

    Monique:

    Ha die Fred!

    Allereerst de beste wensen voor 2012 en zo te lezen ben je het Nieuwe Jaar heel erg goed begonnen! Wat een verhaal zeg en wat leuk om te lezen dat je zo aan het genieten bent! Fijn dat je ook oude bekenden tegenkomt en dat je dus al mensen hebt waar je mee op kunt trekken. Vind je reisverhalen echt super om te lezen, dus ik ben benieuwd naar je verdere avonturen.

    Geniet ervan!

    Groetjes Monique

  • 10 Januari 2012 - 20:35

    Leonie:

    Ha Fred als nog een goed 2012, Maar zoals ik lees ben je het goed begonnen . het is super om te lezen, gr

  • 10 Januari 2012 - 22:53

    Bernadette:

    oh gewildig om je verhaal te lezen echt leuk dat je nu zo veel kan schrijven. we volgen je op de voet natuurlijk. Leuk dat je al weer zo veel bekende tegen gekomen bent.
    Nou ik zie uit naar je volgende verslagen
    Geniet ervan!!!!

  • 11 Januari 2012 - 10:23

    Helma:

    Ha Fredje,

    Klinkt nu al fantastisch, ik ben jaloers op je.
    Geniet er lekker van en ik ben vol verwachting naar de rest van je verhalen.

    groetjes,
    Helma

  • 11 Januari 2012 - 10:46

    Renda:

    Ha Fred, ik belde vanmorgen Machteld (Frederiklaan) omdat ik jou niet kon bereiken, ik dacht dat je in februari ging, super, ik ben kei-jaloers en ga je volgen, geniet ervan.

    groetjes,
    Renda

  • 11 Januari 2012 - 13:54

    Machteld:

    Hai Fred,

    Leuk om je reisverslag te lezen. Je bent al vroeg aan het kleren kopen
    en de reis is nog zo lekker lang. Was je de muts vergeten !!!
    Geniet maar lekker en benieuwd naar je volgende verslag.

    Gr Machteld

  • 11 Januari 2012 - 18:03

    Richard & Marco:

    We houden 't bij! Have fun!

  • 11 Januari 2012 - 21:48

    Luc :

    nauw maatje geniet er van, en in juni misschien weer samen he ???

    gr luc

  • 12 Januari 2012 - 22:41

    Corry:

    oh, ik zie mezelf daar ook weer rondlopen alle herinneringen komen weer naar boven, weet ook hoe alles er uit ziet! heerlijk om dit weer te herbeleven. blijf zo doorgaan !!
    liefs X

  • 14 Januari 2012 - 12:29

    Erik:

    hey manneke.....

    leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt
    wij houden het maar simpel en gaan vanavond gewoon naar de duitse avond :-)
    ook leuk........!!!

    groetjes

  • 14 Januari 2012 - 13:47

    Jeannette:

    Hey Fredje,

    Ontzettend leuk jouw reisverslagen en ik wist niet dat je zo leuk kon schrijven. Ik hoop dat ik nog van veel verslagen mag genieten. En zoals te lezen is geniet je met volle teugen. Zou ik ook doen en ben best wel een beetje jaloers.
    Blijf genieten en heel veel groetjes uit een grauw Eindhoven.

  • 16 Januari 2012 - 15:28

    Marja:

    He Fred,

    Ik ben nu pas in de gelegenheid om je verslag te lezen. Klinkt weer bijzonder goed. En jullie varen gelukkig ook nog!!!! Je hebt waarschijnlijk gehoord van het cruiseschip dat in de Middellandse Zee op een rots is gevaren, dat verwacht je toch niet. laten we hopen dat jullie reis voorspoedig verloopt. Wij zelf vertrekken 9 februari voor een weekje varen vanaf Barcelona en dan dobberen we rond de canarische Eilanden, Madeira, Malaga en weer terug via Barcelona.

    Tja Fredje verschil mag er zijn, geniet zoveel je kunt. Dikke knuffel Marja xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Zuid Amerka Cruise

Een rondje Zuid Amerika met MS. Balmoral

Recente Reisverslagen:

03 April 2012

eigen bedje

30 Maart 2012

bijna thuis

27 Maart 2012

Zat

22 Maart 2012

roze dolfijnen

20 Maart 2012

vlinders
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 128280

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: