Zat - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Zat - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Zat

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

27 Maart 2012 | Kaap Verdië, Mindelo

De terugvaart vanaf de Amazone naar het open water is erg interessant en zeer heet,er is dus nauwelijks wind te voelen. We hebben de laatste dagen ook zuinig moeten zijn met water, omdat ze een aantal dagen in water varen van de grote rivier en dan al die tijd geen water kunnen opnemen om het te zuiveren voor consumptie en voor het zogenaamde grijze circuit. Heb ook mee gedaan aan die maatregel door al die tijd niet te scheren. Het viel de meeste mensen wel op en na enige uitleg waren ze vol begrip om mijn Aktie.
Heb nog een schitterende verjaardag gehad van een medepassagier op 24 maart met een zeer goed verzorgde party op een privédek op het schip. De champagne vloeide rijkelijk en nadien hebben we de nodige rumpunch achterover geslagen en die waren even sterker als dat ze normaal zijn. De party was op de middag en door omstandigheden heb ik helaas het diner over moeten slaan. Zo zat als een meleijer lag ik dus in mijn cabine tot anderdaags morgens. De volgend edag heb ik wat in de zon gelegen en heb me verder rustig gedragen. Op zondag heb ik dus weer een uitnodiging voor een feestje. Ditmaal komt de uitnodiging van Erika & Henk. Henk is hier op het schip begonnen met een cursus aquarellen en dat heeft een verrassende wending gekregen. Hij werd fanatiek en de resultaten waren overweldigend. Ik mocht met een aantal intimi getuigen zijn van zijn werken die over een aantal dagen geëxposeerd worden in de artgalley hier aan boord. Het is een leuk samenzijn en er was ook een lekker wijntje bij.
Vandaag zijn meren we om 10 uur aan in Mindelo op de Kaap Verdië. Loop met ‘natte’ Henk naar het centrum van de stad en bekijken de visafslag, de kledingsmarkt en ook de overdekte groent- en fruitmarkt. We drinken een gezellig drankje op een terras met levende muziek en hebben daarbij een prima uitzicht. Daarna nog even wat rond geslenterd en nog een laatste literfles bier in een marinebar en toen weer terug naar het schip. Kaap Verdië wordt afgesloten met een heel gezellig feestje met weer de nodige rumpunch. Gedraag me zeer goed edoch heb ik de pech dat ik een glas over mijn kleding krijg. Moet helaas wat eerder weg om mijn kleren in het koud water te zetten. De laatste haven die we aandoen is die van Funchal op Madeira.





  • 27 Maart 2012 - 21:08

    Peter En Ine:

    Ja Fret zo zat als een maleier dat krijg je als je geen water mag drinken.
    Heb genoten van je verslagen zeer intresant.
    Geniet nog maar van die enkele dagen',wat gaat het toch snel zo''n drie maanden.
    gr peter

  • 28 Maart 2012 - 03:39

    Bernadette:

    haha ik dacht al waneer komt het eens in het verslag te staan "zo zat als een maleier"maar het is er.
    maakt niet uit Fred geniey nog ff en tot zo

  • 28 Maart 2012 - 04:36

    Erik:

    hey zatlap :-)

    ik ze dat je over6 daen alwee terug bent.....kun je niet nog een rondje doen? tis net z lekker rustig hier hhi

    groetjes

  • 28 Maart 2012 - 07:28

    Marja:

    Waar is die foto met de baard????? De kabelbaan op Funchal is een aanrader. Nog een paar daagjes genieten en dan het gewone wereldje weer. Gelukkig water zat!!!

  • 28 Maart 2012 - 08:27

    Bert En Gonnie:

    Hallo Fred.Wat leuk al je verhalen.Ben je nu over gegaan van bier naar punch? Het is wel lekker maar erg verradelijk.Wij wense je verder veel plezier. Groetjes van ons en tot ziens. B&G

  • 31 Maart 2012 - 14:59

    Eli B.:

    Ga je v erhalen missen tussen al die "normale" mails. Wanneer ga je weer?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kaap Verdië, Mindelo

Zuid Amerka Cruise

Een rondje Zuid Amerika met MS. Balmoral

Recente Reisverslagen:

03 April 2012

eigen bedje

30 Maart 2012

bijna thuis

27 Maart 2012

Zat

22 Maart 2012

roze dolfijnen

20 Maart 2012

vlinders
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 127839

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: