Bob & Harry - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Bob & Harry - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Bob & Harry

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

30 Januari 2012 | Jamaica, Montego Bay

Het is al een drukte als ik opsta. Er gaan hier meer dan 500 passagiers van boord en het lijkt of de mensen zenuwachtig zijn voor het einde van hun cruise. De bemanning brengt met vereende krachten de bagage van boord en alles wordt in groepen op de kade gezet. Er staat ook een ambulance bij de entree en die komt een vrouw ophalen voor het ziekenhuis. Na het ontbijt ga ik met een clubje medepassagiers op tour. We charteren een taxibusje en voor $20 neem de vrouwelijke chauffeur ons mee op een rit over het eiland. We rijden door villawijken maar ook door de krottenwijken van Montego Bay op Jamaica. Brengen ook een bezoek aan een villa in de bergen met een prachtig uitzicht op de stad en de zee. Deze villa is nu in gebruik als hotel en trouwlocatie voor de betere gesitueerde van dit eiland. Op de middag koop ik een paar leuke shirts als herinnering aan het eiland van Bob Marely en Harry Bellafonte. De nieuwe gasten komen aan en lopen er een beetje onwennig bij. Om 8 uur vindt er een sail away party plaats op het achterdek en om 11 uur plaatselijke tijd gaan de trossen los en gaan we op weg naar de stad Colon in Panama.

• 31 Januari 2012 - 06:28

Bernadette:

zo voor een hele hoop mensen zit de cruise er al weer op. Nou voor jou nog niet he. nog 62 dagen wat klikt dat lang he. Zitten er bij de nieuwe mensen ook nog bekende van je?
    we kijken uit naar het volgende verslag. en blijf genieten he.
    ps: de foto met de rog vind ik wel heel leuk hoor.

• 31 Januari 2012 - 09:08

Monique En Jurgen:

Hoi fred,
    leuk verslag en geweldige foto's !! nog een lange tijd te gaan lekker genieten !!
    Wij hebben zaterdag een Tapas avond bij Gijs doen wel alsof we in Spanje zijn met - 5 graden en een gevoels temperatuur van - 15.
    Veel plezier en de groetjes van ons.

• 31 Januari 2012 - 18:24

Ineke En Peter:

hoi Fred
    Zo te lezen maak je het goed op die boot van je .
    En geniet van de mooien steden die je aan doet.
    Diner met de kapitein nou leuk hoor.
    en rogge kussen ook lekker.
    geniet er van en pak een biertje van mij.

gr ineke en peter

• 01 Februari 2012 - 07:45

Anne:

Hey Fred!
    Zie dat je Jamaica al hebt verkend. Gaaf is het daar he?! Heb je ook een lekkere pattie gegeten of een jerk chicken? Jummie!
    Veel plezier nog!
    Groetjes Anne