BBQ - Reisverslag uit Santos, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu BBQ - Reisverslag uit Santos, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

BBQ

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

07 Maart 2012 | Brazilië, Santos

Gelukkig hebben we 2 zeedagen en krijg ik de kans om weer wat bij te kleuren. Je doet er zoveel moeite voor en voor je het weet ben je weer een echte bleekscheet. Het is weer boven de dertig graden en lig dus de gehele dag lekker te bakken met een boek en een lekker muziekje in de oren.
Op dag 3 komen we 10 uur ‘s morgens aan in de haven van de stad Santos in Brazilië. Iedereen verheugt zich op het begin van ons verblijf in dit enorme land. Het vrijgeven van het schip duurt erg lang en de mensen raken een beetje geïrriteerd over deze vertraging. Er blijken moeilijkheden te zijn met de algehele gezondheid van de passagiers en bemanningsleden. Er zijn een behoorlijk aantal mensen ziek, van griep tot diaree en de autoriteiten nemen geen enkel risico op besmetting door mensen van het schip. Na vele inspecties en onderhandelingen krijgen we om half 4 toestemming om van boord af te gaan. Er volgt een run op de uitgang en de bussen om toch maar vlug wat van de stad te kunnen zien nu het nog licht is. We worden bij een groot winkelcentrum af gezet en ga daar even wat plaatselijk geld (real) uit de muur trekken. Dan wandel ik lekker op m’n gemak naar het strand en bewonder het vele en mooie zeebanket dat daar rondhangt. Loop ook nog door de botanische tuin en breng een bezoekje aan een fruitmarkt. Dan wordt het tijd voor een pilsje en ik zoek een strategische plekje op een klein terras dat op een hoek van een kruising ligt. Je kijkt je ogen uit! Tegen dat het donker wordt, ga ik nog wat shoppen in het winkelcentrum en vind er een leuk T-shirt dat ik vanavond meteen aan getrokken heb. Met de bus weer terug en dan is er een BBQ op het achterdek met een sail away party. Er wordt nog lekker gedanst en tegen 12 uur ga ik richting mijn hutje omdat ik toch wel een beetje moe ben van deze vreemde en ook drukke dag. Kom tot de conclusie dat reizen en vakantie houden erg vermoeiend kan zijn.

• 08 Maart 2012 - 09:35

Helma:

Ha Fred,

Wat heb ik een medelijden met jou. Al die vermoeiende dingen die jij zo de hele dag doet.
    Ik snap niet dat je dat zo lang volhoud!!!!
    Maar goed ik hoop toch dat je er ook nog wat van kan genieten.

groetjes,
    Helma

• 08 Maart 2012 - 09:59

Bernadette:

volgens mij moet je als je terug bent weer een paar weken vakantie opnemen zo te horen om bij te komen. vooal van al dat mooie zeebanket hahah

• 08 Maart 2012 - 14:12

Monique:

Oooh, noemen ze dat tegenwoordig zeebanket..... Jaaaja.

• 08 Maart 2012 - 16:25

Marja:

hmmm sappig fruit!! Als je terug bent kun je weer uitrusten bij het .........