Eilandjes - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Eilandjes - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Eilandjes

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

05 Februari 2012 | Nicaragua, Managua

Vandaag meren we aan in de haven van Corinte in Nicaragua om 11 uur in de morgen. Het binnenvaren is prachtig, het is een zigzaggen tussen kleine eilandjes voor de kust. Na de lunch ga ik van boord en loop het terminal uit en sta midden in het stadje. Een wirwar aan taxi’s en fietstaxi”s staan voor het haventerrein op zoek naar de ‘rijke’ toerist. Loop langs allerlei kleine en primitieve winkeltjes die hun waar te koop aanbieden. Er is een centraal plein met de kerk en de bibliotheek met in het midden een klein parkje met bankjes. Loop over het marktje en koop een fluorescerend T-shirt met de beeltenis van Bob Marely. Het was al erg warm edoch het wordt dus uitgesproken heet. Dan zoek ik het plaatselijke café op en drink daar enkele pilsjes met mensen van de boot,die ook een lekker koud biertje nodig hebben. Het is een gezellige boel, ze slepen de drank en de stoelen overal vandaan en de uitbater heeft de omzet van de week in één dag verdiend.

• 05 Februari 2012 - 08:29

Bernadette:

Ha fred de eilandhopper :)
    ziet er weer goed uit daar zo te horen. oh haddenwe hier maar een beetje warme zon. het is hier steenkoud. Ik hoop dat dat weg is als je terug komt.
    geniet en groetjes

• 06 Februari 2012 - 13:23

Corry:

Oh wat ziet dat er weer heerlijk uit met die zon, hebben wij hier ook, prachtig hoor met die witte sneeuw, genieten er ook erg van, maar het is wel 's nachts - 15 gr.
    heb Elly net op skype gesproken, het is in Sri Lanka ook 30 gr
    geniet maar lekker van je pilsje, ik kan je zo uittekenen aan de bar op de Balmoral!
    Ik ga nu genieten van het oerhollandse weer, langs de plas lopen met allemaal schaatsers op het ijs.
    weer een dikke zoen en heel veel liefs

• 06 Februari 2012 - 14:45

Leonie:

onder nul met veel sneeuw heeft ook wel wat?? maar ook ik heb liever ZON Geniet er van GR leonie