Oversteek 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Oversteek 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Oversteek 2

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

15 Januari 2012 | Spanje, Madrid

Deze morgen heb ik wat langer geslapen, maar was toch op tijd voor het ontbijt met champagne, toast en zalm. Het is heerlijk om de dag zo te beginnen. Zoek na het eten een strategisch plekje op het achterdek bij het zwembad, Om elf uur begint er een party bij de pool met muziek, dans en zang. Het is er gezellig druk en ik drink een glaasje Pimms. Dat drankje had ik al in jaren niet gedronken en het smaakte naar meer, maar heb me ingehouden. Op de middag lekker in de zon gelegen en wat gelezen tot een uur of vijf. Nog een pilsje in de pub en dan douchen en omkleden. Het kledingadvies is voor vanavond weer formeel, dus de smoking met hemd, strikje en manchetknopen haal ik weer uit de kast. Na het diner ga ik naar een optreden van Jamie Clark, leuke knul met een mooie stem en een vlotte babbel. Ontmoet een vriendenstel uit Engeland, die al meer dan veertig jaar bij elkaar zijn. Ze cruisen een groot gedeelte van het jaar en maken ook de hele ronde om Zuid Amerika. We drinken enkele drankjes in de disco en tegen tweeën ga ik alleen naar mijn mandje. Deze nacht gaat de klok dus weer een uur terug.
Het wordt bijna sleur maar was weer bijtijds op en na het ontbijt lig ik al weer vroeg in de zon. Het nieuws over het ongeluk met het Costa cruiseschip houdt de gemoederen deze morgen bezig. De exacte omvang van deze ramp is nog niet duidelijk, maar de roddels aan boord zijn niet van de lucht. Je hoort de wildste verhalen. Op de middag is er een wedstrijd touw trekken tussen de verschillende groepen bemanningleden. Jongens van de bar, kamermeisjes en diverse andere gaan de strijd aan bij het zwembad. De belangstelling is groot en de strijd heftig en dat alles bij een temperatuur van dertig graden. Tegen zeven uur ga ik weer lekker badderen en zie dat mijn rug wat verbrand is. Ze hebben gewaarschuwd en toch heb ik vergeten mijn rug in te smeren. Gelukkig is het niet pijnlijk en hoop dat het morgenvroeg bij getrokken is. Heb verder een leuke avond bij de Las Vegas show in het theater. Men attendeert iedereen weer dat dus vannacht de klok weer een uur terug gaat. Je moet dat best goed bijhouden wil je niet voor dag en dauw eenzaam over het schip wil dwalen.
Bij het ochtendsigaretje voel en zie ik reeds dat dit weer een superdag wordt. Lig al voor negenen op het dek en smeer me goed in deze keer, mijn rug laat ik dus insmeren door een van de dames die ik heb leren kennen. Begin aan een boek over Las Vegas, dat ik dus al bij me had op mijn cruise van twee jaar geleden. Het leven op het schip laat je met een goed boek even voor wat het is. De rest van de middag gebeurt er niets wat de moeite van het vermelden waard is. Na de show gaat bijna iedereen naar het bovendek, waar de kapitein uitleg geeft over de sterrenhemel. De verlichting gaat uit en dan verschijnen er ineens sterren, die je in ons Nederland nooit kun zien door de hoeveelheid licht in onze woonomgeving. Het is een interessante beleving. Even een paar slaapmutsjes en hup naar bed.. De oversteek loopt af en morgenvroeg zien we om zes uur weer land, een deel van Holland, Sint Maarten.


  • 16 Januari 2012 - 08:11

    Anita:

    Fredje, we waren al bang dat jij op het cruise-schip zat wat omgeslagen was. Gelukkig ben je er nog en vrolijk as allways.
    Ik ga al je verslagen lezen.
    Doeiiiiiiiii Anietje

  • 16 Januari 2012 - 12:38

    Nelleke (Kimman):

    He Fred, tsjonge wat een heerlijke reis. Nelleke (Eliens) zette dit verslag op facebook. Ff lezen natuurlijk. Lekker genieten hoor!! maar dat is jou wel toevertrouwd. Gelukkig schijnt hier nu ook het zonnetje na al die ellendige regen, een heerlijke gewaarwording en je ziet de mensen om je heen weer wat vrolijker kijken.
    Weet niet waar je nu bent, maar heel veel plezier nog!! zal zeker nog eens kijken op fredwaarbenje nu. Adios y que te diviertas! (een beetje spaans is niet weg in zuid-amerika toch!)
    recuerdos, Nelleke

  • 16 Januari 2012 - 13:07

    Leonie:

    gelukkig zit je op het goede schip. niets aan de hand dus. Maar de drankjes gaan goed zoals ik lees gr Leonie

  • 16 Januari 2012 - 13:07

    Leonie:

    gelukkig zit je op het goede schip. niets aan de hand dus. Maar de drankjes gaan goed zoals ik lees gr Leonie

  • 16 Januari 2012 - 15:49

    Elly Hoeben:

    Hallo Fred wat is het wer genieten voor jou fijne vacantie groetjes Elly en Paul Hoeben

  • 16 Januari 2012 - 16:31

    Peter Van Kuijk:

    Hoi Fred,
    Dat Italiaans cruiseschip is door een fout van de kapitein op de rotsen gevaren volgens de rederij; hij heeft zich niet aan de vaarroute gehouden. Daarbij kwam ook nog eens dat hij bijna als eerste van boord was; ze hebben hem maar gearresteerd en wordt beschuldig van meervoudige moord.
    Ook de bemanning was niet voldoende geinstrueerd en konden met moeite de tenders laten zakken.
    Daarna lieten ze de tenders maar rond dobberen. Jij zit op een veel ouder schip maar daar is alles veel beter geregeld.
    Geniet van je vakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Zuid Amerka Cruise

Een rondje Zuid Amerika met MS. Balmoral

Recente Reisverslagen:

03 April 2012

eigen bedje

30 Maart 2012

bijna thuis

27 Maart 2012

Zat

22 Maart 2012

roze dolfijnen

20 Maart 2012

vlinders
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 128268

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: