Oversteek - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Oversteek - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Oversteek

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

12 Januari 2012 | Spanje, Madrid

. Het rokertje om kwart voor zeven smaakt heerlijk bij een schitterende zonsopkomst en samen met een kop koffie geniet ik van het moment. Draag vandaag voor de eerste maal deze reis een korte broek met een polo er boven, laat de schoenen achterwege en stap vrolijk op mijn slippers de hut uit richting zwembad. Meerder lieden hebben zo dezelfde gedachte, dus het is er al een drukte van je weet niet hoe. De zon is heerlijk warm, er is nauwelijks wind, het is een ideale dag om aan de grote oversteek te beginnen. De volgende haven is die van Phillipsburg op Sint Maarten. Heb de ochtend een beetje met zonnen door gebracht en heb een bescheiden lunch genoten. Heerlijke vers gebraden rosbief, botermals en door de kok gesneden in 4 millimeter plakken met een pittige saus en wat warme groente. De middag heb ik wat op het dek liggen luieren, de zeelucht maakt je wel een beetje slaperig. Tegen vijven een lekker glas bier en daarna een lekkere douche. Er is voor het diner in een van de restaurants een Thais buffet ingericht. De ruimte is prachtig versierd met doeken en bloemen en het ziet en ruik ontzettend lekker. Neem als voorgerecht wat verschillende salades en als hoofdgerecht een aantal heerlijke vleesmengsels met wat glasmie en rijst. Het nagerecht sla ik maar over. Ga dan naar een optreden kijken van een jonge veelbelovende zangeres. Tegen elven hou ik het voor gezien.
Weer een prachtige dag is het deze morgen, lig op tijd bij het zwembad op het achterdek. Je ziet al een aantal medepassagiers aangekleurd hun ligbedden prepareren voor weer een dagje van zo’n 25 graden Celsius. Ik ben er klaar voor. Om 11 uur word ik verwacht bij een party vanwege mijn gouden lidmaatschap van de Oceanclub van Fred Olsen. Het is er weer een vrolijke boel en de champagne vloeit weer rijkelijk. Om 12.30 uur is het tijd voor een typisch Engels gebeuren, de Publunch. Allerlei aparte snacks, zowel warme als koude en een goed glas bier. Lig in de middag voor Pampus op mijn zonnebedje, zo kan mijn rug ook wat bijkleuren. Na het diner ga ik even naar de show en dan naar de karaoke-avond. Er zijn enkele leuke zangers bij, het niveau is best wel hoog. Kan helaas mijn talent niet laten zien en horen omdat mijn stem nog steeds wat aan de hese kant is. Maar dat komt wel weer goed.
De klok ging vannacht weer een uur terug en was dus weer veel te vroeg wakker. Vlug wat kleren aangedaan en naar het rookgebeuren op dek 8 met een kop koffie. Lig om halfnegen al in de zon het is al 26 graden. Met een muziekje en een boekje kom ik de ochtend prima door. Twee biertjes en een lichte lunch later ga ik weer naar buiten om uit te buiken. Er verschijnen aan de horizon wat wolken en een uurtje later is de zon verdwenen en duikelt de temperatuur met wel 10 graden. Vlug m’n boeltje gepakt en hup naar binnen. Daar schuif ik aan bij een hightea met delicate zoetigheden. Het is er erg druk en de mensen verorberen deze heerlijkheden en schuiven telkens weer achteraan voor een nieuw bordje. De avond staat in het teken van de nautica en het restaurant en de bars worden versierd met allerlei prullaria dat iets met de zee te maken heeft. De gasten wordt gevraagd om hun kleding aan te passen aan dit thema. Velen voldoen aan het verzoek en het is een bonte mengeling van matrozen en kapiteins.

  • 13 Januari 2012 - 08:32

    Bernadette:

    heel leuk zeg al die dingen die je kan doen op het schip. zo'n publunch lijkt me ook wel wat voor bij ons hahahah.
    even een klein berichtje voor je van het thuisfrond. kees van de strijpse ketel is vanmorgen om 6 uur overleden. ik weet dat je er niet vaak kwam maar toch.
    nou maak veel plezier op dit stuk van de reis en we kijken uit naar de volgende ervaringen. doei.

  • 13 Januari 2012 - 11:00

    Monique:

    Hé Fred!

    Als ik lees hoeveel je daar wel niet kunt eten, dan moet je nog oppassen dat je aan het eind niet zo rond als een tonnetje bent, haha. Heerlijk zeg, die temperaturen. Beter dan hier Fred, want hier gaat het weer vriezen, brrrr. Hoe bevalt je roommate Terrance?

    De dames van de receptie missen je wel, want jij kon ze tenminste vervangen, zodat ze even konden gaan pauzeren. Maar ook dat komt wel weer goed.

    Geniet ervan Fred en doe voorzichtig met je stem!

    Groetjes Monique

  • 14 Januari 2012 - 08:56

    Loes:

    heey fredje,
    zo te lezen heb je het goed naar je zin, je ziet er ook
    prachtig uit in je smoking, heel veel plezier daar en ik blijf je volgen op
    de cruise!
    groetjes Loes (roc)

  • 14 Januari 2012 - 13:26

    Erik:

    ik heb alleen even een tip voor de karaokeparty (mocht die er nog een keer komen) .... je kan natuurlijk altijd meedoen als joe cocker :-)

  • 15 Januari 2012 - 09:25

    Luc :

    he fred kijk ook eens in je gewone emailadres,

    gr luc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Zuid Amerka Cruise

Een rondje Zuid Amerika met MS. Balmoral

Recente Reisverslagen:

03 April 2012

eigen bedje

30 Maart 2012

bijna thuis

27 Maart 2012

Zat

22 Maart 2012

roze dolfijnen

20 Maart 2012

vlinders
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 128276

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: