virus - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu virus - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

virus

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

17 Maart 2012 | Brazilië, Fortaleza

De zeedag wordt door mij als heel welkom beschouwd en ik krijg de tijd om weer wat uit te rusten van de toch zeer vermoeiende landdagen. Ik vermaak mij met wat zonnen, lezen en enkele spelletjes scrabble. Op de avond is het weer een internationaal thema en de mensen dossen zich uit met verschillende kostuums van over de hele wereld. Ikzelf ga gekleed in het oranje en men ziet zo direct waar ik vandaan kom.
De skyline deze morgen ziet er uit als of je voor de kust van Benidorm bent, niets dan hoge flats en een lang strand. Het schip meert af in een industriehaven en dat ziet er somber uit met alleen oude havengebouwen. Met de shuttlebus rij ik naar het oude centrum van Fortaleza. Dit is een stad met 1,6 miljoen mensen. Wandel met natte Henk door de stad en komen op een plein waar een protestdemonstratie aan de gang is van de plaatselijke communistische partij. Het is een vrolijke boel met vlaggen en muziek. Ga met Henk ook nog even naar de kapper zoals in Panama. Later pikken we een terrasje en onder het genot van een heerlijk koud biertje geniet ik van het straatleven in deze drukke stad. Uiteindelijk koop ik op de markt nog een ijskastmagneetje en een tractor van hout.
Dan terug naar de boot, waar de kapitein een mededeling doet over de geluidsinstallatie. Hij vertelt dat er een viraal virus rondwaard met de naam “gastro-enteritis”. De symptomen zijn: overgeven, diaree, buikkrampen, opgezwollen buik, hoofdpijn en koorts. De mensen met die verschijnselen moeten in hun hut blijven tot nader order. Er worden allerlei maatregelen getroffen om verdere besmetting te voorkomen. De selfservice buffetten worden bediend door het personeel en ieder wordt aangeraden de handen frequent te wassen en te ontsmetten met ontsmettingsgel, dat over het hele schip te vinden is.
Als pleister op de wonden geeft de kapitein een sail away party met gratis rumpunch en levende muziek van een Pavarotti-figuur. ’s Avonds ga ik bijtijds naar mijn krib en geniet nog na over de voorbije dag.





  • 18 Maart 2012 - 12:14

    Ingrid:

    Hey Fred,

    Goed je handen wassen dus, anders is er ook niet veel aan . En dan ook nog op een schip, dan wordt je helemaal misselijk. Ik hoop dat de virus je niet te pakken krijgt.
    Groetjes Ingrid X

  • 19 Maart 2012 - 04:23

    Bernadette:

    he kijk maar uit voor het virus en goed de handjes wassen ja
    hier is iedereen al heel erg verkouden en grieperig geweest dus wij hebben het al weer gehad
    verder gaat het met het weer hier de goede kant uit gelukkig
    geniet nog ff

  • 21 Maart 2012 - 08:17

    Renda:

    Hai Fred, ik heb ook de griep gehad en jij nu misschien? Het is echt weer een superreis die je gemaakt hebt en ik hoop dat ik Harry ook over kan halen. Het weer is hier ook goed, is het voor jou niet zo'n grote overgang als je terug komt!

    groetjes,
    Renda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Fortaleza

Zuid Amerka Cruise

Een rondje Zuid Amerika met MS. Balmoral

Recente Reisverslagen:

03 April 2012

eigen bedje

30 Maart 2012

bijna thuis

27 Maart 2012

Zat

22 Maart 2012

roze dolfijnen

20 Maart 2012

vlinders
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 127839

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: