verklaring - Reisverslag uit Punta del Este, Uruguay van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu verklaring - Reisverslag uit Punta del Este, Uruguay van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

verklaring

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

04 Maart 2012 | Uruguay, Punta del Este

De twee eerste dagen van maart zijn erg koud en iedereen snottert en hoest zich een breuk. Een hondenasiel is hier heilig bij, het wordt weer tijd dat de temperatuur weer een beetje omhoog gaat. Op vrijdagavond krijgen we te horen dat we niet naar Buenos Aires gaan omdat de autoriteiten het schip geen toegang verlenen om aan te leggen in hun haven. Het gerucht ging al een tijdje rond, maar in zo’n kleine gemeenschap is een roddel zo geboren. De grote man van de rederij, genaamd Fred Olsen jr. zou bemiddeld hebben op het hoogste niveau edoch voor ons vergeefs. Als alternatief blijven we 2 dagen in Montevideo en wordt er voor zondag een compleet excursieprogramma aangeboden. Boek dus een stadsrondrit voor 4 maart en dan blijkt op zaterdagmorgen dat we door een brand op een vissersschip de haven ’s nachts moeten verlaten. Het nieuwe reisdoel is Punta del Este, ook in Uruguay en op 145 kilometer afstand gelegen. Hier moeten we met tenderboten van boord.
Even over Montevideo, we liggen midden in de stad en hoeven slechts de straat over te steken om midden in het oude centrum te geraken. Bij de haven ligt een wijkje met binnen- en buitenrestaurants, barretjes van diverse pluimage, het is er een ongelofelijke druk en de gebruikelijke winkeltjes met lokale rotzooi. Loop er even doorheen en vervolg dan mijn weg richting het echte oude centrum, Er zijn hier prachtige gebouwen in Spaans/Franse stijl en een aantal van deze herbergen diverse musea. Bezoek er enkele en ook de kathedraal mag zich verheugen met het bezoek van deze reiziger. Ook het prachtige theater Soloies en het artiestencafé ontgaan mij niet. Zit ook een tijdje op een terras met live muziek en de tango, jong en oud is dus aan het dansen. Het is een leuke mengeling van mensen van goede en blijde zin. Later op de avond eet ik samen met Eric uit Voorschoten een lekkere steak en we nuttigen ook een lekker flesje Merlot. Blijf nog tot 1 uur naborrelen en het is nog steeds zwoel als ik richting de boot loop.
Het is weer een schitterende dag als ik voor mijn eerste sigaretje en kopje koffie om half acht aan dek ben. Natte Henk uit Den Haag komt er bij zitten maar is sinds 36 uur gestopt met roken. Hij wilde van zijn rochels af op de vroege morgen na klachten van medepassagiers. De eerste tenders gaan richting kust en ik ben tegen elf uur op de steiger van Punta del Este. Loop via een bovengrondse, van houtgemaakte wandelpromenade richting de jachthaven. Dan naar de vuurtoren,de blauwe kerk en het uitkijkpunt met de zeemeerminnen. Het is heet en zeker over de 30 graden heet, wat heet! Na deze omzwervingen is het tijd voor een drankje en ga op zoek naar een echte bar. Kom weer uit op het strand waar een kolossale hand met vingers uit het zand steekt. Wat de betekenis is weet geen mens en ik denk dat het een kunstvoorwerp is om de zaak op te leuken. Geraak op het busstation en drink daar een pils en heb ruimschoots de tijd om vertrekkende- en aankomende mensen met hun bagage gade te slaan. Bij het strand stap ik nog even een tent binnen en heb mijn laatste pilsje voor ik weer aan boord ga en Uruguay laat voor wat het is: heel fijn!



  • 05 Maart 2012 - 04:46

    Bernadette:

    sjee alweer geweigerd?
    hi'er blaft ook iedereen geweldig
    maar we gaan de goede kant op met het weer

  • 05 Maart 2012 - 14:01

    Renda:

    Ik ben jaloers op je Fred, het is hier koud en het regent af en toe, jammer van Argentinië, had dit met jou te maken dat jullie de haven niet inkwamen???

  • 06 Maart 2012 - 07:42

    Machteld:

    Hai Ted,
    We volgen hier alles. Ik begrijp dat je het er goed van neemt. Gelijk heb je.
    De foto's van de zeemeerminnen en de hand waren erg mooi. Nog een maandje en dan kunnen we lekker van je verhalen genieten. Ben benieuwd. Gr Machteld

  • 07 Maart 2012 - 10:08

    Marja:

    Ik krijg het al warm van het zien van de palmbomen, heerlijk toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Punta del Este

Zuid Amerka Cruise

Een rondje Zuid Amerika met MS. Balmoral

Recente Reisverslagen:

03 April 2012

eigen bedje

30 Maart 2012

bijna thuis

27 Maart 2012

Zat

22 Maart 2012

roze dolfijnen

20 Maart 2012

vlinders
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 127839

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: