Papagaaien - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Papagaaien - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Papagaaien

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

04 Februari 2012 | Costa Rica, Puntarenas

Het schip komt om half vijf in de morgen aan in Puntarenas in Costa Rica. Tegen 5.45 uur wordt het licht. We liggen aan een betonnen pier midden in het stadje. De 3 tenoren van gisteren heten de Keltic Tenors en ze zongen allerlei nummer van Ierse folkloristische tot Italiaanse klassieke nummers en ook nog pop/moderne liedjes. Het klonk erg goed en ik ga zeker kijken en luisteren naar hun volgende optreden.
We ritselen met 5 man een busje met chauffeur en airco, die ons de omgeving laat zien. Hij brengt ons naar een rivier, waar vele krokodillen in leven. Dan bezoeken we een tropisch regenwoud. De junglegeluiden zijn overdonderend en we lopen over bruggetjes van hout over diverse kleine riviertjes. Er zijn verschillende pappagaaien te zien er wordt door iedereen driftig foto’s geknipt. Na een lange klim met het busje komen we op een bergtop waar een luxe hotel staat, vanwaar we een schitterend uitzicht hebben over de jungle en de zee. Via een mooie route komen weer terug in de bewoonde wereld. We gebruiken de lunch in een restaurantje aan zee en daarna lopen we nog even over de strandmarkt. Tegen vijven vertrekken we uit Puntarenas met een sailparty.

• 04 Februari 2012 - 05:14

Erik:

hmz... en waar waren de mammagaaien??

het is papegaaien hoor :-)

• 04 Februari 2012 - 10:03

Monique:

Hé Fred,

Als ik die temperaturen zie waar jij in zit, dan zou ik wel willen ruilen. Hier heeft het gesneeuwd en gaat het 's nachts richting de -20, brrrr.

Groetjes Monique

• 06 Februari 2012 - 12:58

Marja:

Hoi Fred, dat lijkt me echt héél gaaf. Papegaaien in het wild. Hier is het nog steeds dik winter. Voorspelling voor aankomende nacht -19!!!!