zonsondergang - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu zonsondergang - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

zonsondergang

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

23 Januari 2012 | Verenigde Staten, Key West

Als ik aan dek kom liggen we aan de kade en dus midden in Key West. Het uitzicht is prachtig en we liggen voor het zeeaquarium. Er komt een groep van de Amerikaanse douane aan boord en we moeten allemaal met paspoort,Esta-formulier en een ingevulde groene kaart bij die lui langs. Het is een hele operatie en dat neemt enkele uren in beslag. Wandel tegen 11 uur van het schip af en kom direct in het centrum uit. Ontelbare souvenirwinkels, stoomtreintjes en trammetjes voor de stadsrondrit,fietsen, scooters en motoren vormen het straatbeeld. De stijl van de winkels en huizen is Caribische en koloniaal tegelijk. Slenter door de straatjes en vergaap me aan de overige toeristen, heel veel dikke Amerikaanse mensen en vaak slecht gekleed. Op de plattegrond staat het huis van de schrijver Ernest Hemmingway aan gegeven en ik loop er naar toe. Het is er druk en ik besluit er niet naar binnen te gaan, hij is toch niet thuis. Even later bezoek ik wel zijn stamkroeg ‘Popper Joe’ en drink daar een pilsje. op het podium staat een knul muziek te maken en de bezoekers zingen uit volle borst mee. Ga verder met mijn eigen stadstour en kom bij het oudste huis van Key West, loop er binnen en krijg wat uitleg van een vrouw die gekleed is in de dracht uit de tijd dat dit huis gebouwd

• 24 Januari 2012 - 13:29

Nelleke:

Weer een reis om nooit te vergeten en dan te bedenken dat je nog lang niet naar huis hoeft!!!!
    Wat moet dat een lekker gevoel zijn!!! Hoef niet te zeggen, geniet ervan, want dat blijkt wel uit de verslagen.
    Hier in het druilerige Nederland is het leuk om te lezen. Krijg wel door jouw verhalen, nog meer zonbehoefte zullen we maar zeggen!!! Tot het volgende verslag. Adios y hasta la proxima