All that Jazz - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu All that Jazz - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

All that Jazz

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

25 Januari 2012 | Verenigde Staten, New Orleans

Heerlijke dag op zee met veel gezelligheid alom. Op de avond zingt weer die goede zanger en met zijn slotnummer ‘Old men river’ vaart de Balmoral met behulp van een loods de rivier de Missippi op. Tegen de ochtend varen we nog steeds en hangt er een laag hangende mist op de rivier. Het uitzicht op de mangrovebossen en een paar verdwaalde huizen en schepen is best een spookjachtig. Tegen achten doemt de stad op en zien we een echte Amerikaanse skyline. Ik ga in de zeikende regen met een trammetje naar het Franse district en loop daar een tijdje over de markt. Samen met een aantal medepassagiers drink ik een kopje koffie in een zeer Frans aandoend cafeetje. Loop dan wat rond in het franse kwartier en bekijk de schitterende woningen en bouwsels. Ga lunchen in een typisch restaurantje van New Orleans. Eet een pasta met garnalen en varkensvlees met cajun en jambolaya saus en drink een lekker Budweiser. Loop nog even rond en beland dan op een terras waar een goede jazzband speelt, blijf best wel een tijdje zitten. Dan ga ik de beroemdste straat van de stad, Bourbon Street bekijken met al zijn restaurantjes, jazztenten winkeltjes en nachtclubs. Dan nog even naar Canalstreet, wat de hoofdwinkelstraat is. Ga dan met het trammetje even terug naar het schip om wat warmers aan te trekken. Nog even in het donker naar de beroemde kerkhoven van New Orleans en dan weer terug naar het schip. Er speelt deze avond een erg goede jazzband op het schip en de mensen klimmen op stoelen en banken van enthousiasme. Het was een vermoeiende dag en tegen de tijd dat het schip vertrekt, ligt deze jongen op één oor.

• 25 Januari 2012 - 05:55

Monique:

Hoi Fred,

Kan het me voorstellen dat het vermoeiend is allemaal. Maar ook wel heel mooi om allemaal mee te maken. Hoorde gisteren op de radio dat New Orleans de meest vriendelijke stad van Amerika is. De meest vriendelijke mensen daar. Jij weet nu of dat klopt. Geniet ervan Fred!

Groetjes Monique

• 25 Januari 2012 - 15:34

Bernadette:

He wat is dat met vermoeiend? je bent toch nog een jonge vent. haha
    Geniet ervan mannetje en blijf foto's sturen. ze zijn werkelijk prachtig

• 26 Januari 2012 - 15:26

Nelleke:

Blijft leuk je te volgen, Fred!!! Kan me voorstellen dat het af en toe erg vermoeiend is, maar tsjonge wat een indrukken weer!!! Om jaloers op te worden!!! Kijk al uit naar je volgende verslag, see you!!