Kashba - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Kashba - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Kashba

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

17 April 2010 | Marokko, Casablanca

Zien in de vroege morgen de minaret van de grote moskee van Casablanca opdoemen uit de mist. We zijn dus op tijd en ik ga vandaag met Corry en Paul de zaak bekijken. We hebben neit zo gek veel tijd dus we gaan vroeg met de shuttlebus naar het centrum. Daar nemen we een taxi en de bestuurder laat ons de stad zien.
De grote moskee ziet er indrukwekkend uit en het formaat overtreft iedere verbeelding. De minaret is 200 meter hoog. De rest van het gebouw met zijn vele bogen en gangen zijn van marmer en je kunt zien dat er niet op geld gelet is. We rijden daarna naar een wijk die bestaat uit kleine woningen en waar de armere bevolking woont. Zij hebben wel een prachtig uitzicht over het water op de moskee, maar dat levert geen brood op de plank laat staan couscous.
Het begint te regenen en het mooie strand ziet er een beetje triest er uit, maar bij zonnig weer is het hier prachtig met de vele paviljoens en het brede strand.
De volgende halte is de renbaan en het golfterrein die in een villawijk liggen. Die huizen zien er erg mooi uit en vele hebben beveiliging aan de poort staan. Er wordt volop gegolfd. Er zijn vandaag helaas geen wedstrijden voor de paarden.
Dan nog even naar het grote plein en dan naar de markt (kashba). We gaan een grote boogpoort door en komen in een wirwar van kleine straatjes waar van alles te koop is. Worden door vele mannen aangesproken om ze te volgen naar hun winkeltje. Ze proberen je alles en nog wat aan te smeren, maar zijn toch niet te opdringerig. Als je zegt dat je het niet wil kopen laten ze je met rust, helaas staat er zo weer een ander die je mee wil lokken. Ze bieden mij niet het juiste aan, als je snapt wat ik bedoel. We lachen ons een deuk, maar om al die verhalen neer te schrijven zou te veel tijd kosten.
Doe vanavond weer mee met de karaoke, lachen, gieren, brullen.

• 18 April 2010 - 06:25

Ron & Jacques:

Nou, ik was wel zeer benieuwd naar die verhalen. Ja, inderdaad, Marokko is een prachtig land en staat ook op mijn wensenlijst.
    Geniet maar nog volop, over 3 dagen is het afgelopen.

• 18 April 2010 - 09:44

Monique:

Hoi Fred,

Dan moet je die verhalen maar eens vertellen in de pauzes, kan ik ook in een deuk liggen. Fijn dat je nog zo aan het genieten bent. En je komt op de juiste tijd terug, want hier is het inmiddels ook mooi weer.

Groetjes!!!

• 18 April 2010 - 11:56

Elly Hoeben:

Hallo Fred de reis zit er bijna op dat was echt een fantastische reis kom goed thuis en we zien jou wel weer hier de zon schijnt nu ook dat is wel aangenaam groetjes elly en paul

• 19 April 2010 - 07:42

René Fabert:

Hoi Fred, ik wens je nogmaals fijne en goed thuiskomst. En ook dat je heel goed kan nagenieten van je fantastische maanden. Vooral wens ik je nog heeeeel fijne laatste dagen. Groet met knuffel van René.