Point Zero - Reisverslag uit Accra, Ghana van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Point Zero - Reisverslag uit Accra, Ghana van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Point Zero

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

07 April 2010 | Ghana, Accra

Zijn nu drie dagen aan het varen richting Senegal. We komen van het zuiden en gaan richting evenaar. De temperatuur loopt stiekem steeds hoger op en de vochtigheid bereikt bijna een onevenaarbaar hoogtepunt. We hebben vandaag de evenaar gepasseerd en ook de lijn van Greenwich, dit noemen ze in de zeevaart Point Zero. Het was dus feest compleet met Neptunus de bewaker van de zee. Iedereen die de evenaar passeert wordt gewogen en gecontroleerd op zijn eerlijkheid en zijn toegevoegde waarden. De temperatuur is vandaag opgelopen tot 38 graden en het zonnetje stond kaarsrecht boven mijn hoofd te branden. Heb al vele tubes en flessen met zonnenbeschermers op mijn kop(hoofd) en body gesmeerd. Ook de nazorg is heel belangrijk en wordt door mij nauwkeurig in acht genomen. Ben wel aan het aftellen en hoop op 21 april weer thuis te zijn.

• 08 April 2010 - 03:31

Bernadette:

en was je wat kilootjes aangekomen? Zo te horen begin je ons allemaal een beetje te missen. nou geniet die paar dagen nog maar en tot later

• 08 April 2010 - 06:19

Monique:

Hoi Fred,

Zijn je smeerbuddy's al van boord, of staan ze nog in de rij? Hier zal ook iedereen het fijn vinden om je weer te zien hoor, maar geniet er nog maar even van! We zien je snel!

• 08 April 2010 - 08:15

Wally En Betty:

hallo Fred
    38 graden is toch niet warm 40 graden is veel warmer Ha Ha Ha
    groetjes.

• 08 April 2010 - 08:22

Ron & Jacques:

Was je gewicht bij Neptunis wel goed?
    Zal een hoop geld gekost hebben om heel je lichaam met creme in te smeren.
    Geniet nog maar want het duurt niet lang meer. Als jij terug bent gaan wij er even uit.

• 11 April 2010 - 12:32

Ome Peter:

38 graden dat is mis dat noemen wij harstjkke heet maar daar komt een pjlsje goed van pas. Gelezen dat je weer bijna thuis bent . im elk geval Fred dat nemen ze niet meer af . Nog een fijne reis