Shaka Zulu - Reisverslag uit Richards Bay, Zuid-Afrika van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Shaka Zulu - Reisverslag uit Richards Bay, Zuid-Afrika van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Shaka Zulu

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

25 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Richards Bay

Na twee heerlijke warme en zonnige zeedagen komen we aan in Richards Bay. De loods komt per helikopter aan boord en leidt ons veilig de haven binnen. Het is een echte industriehaven en hun grootste overslag is die van steenkool en aluminium. Na een wat langdurige douane-afhandeling begin ik een half uur te laat aan mijn tour voor vandaag.
We rijden door glooiend landschap met hier en daar een klein dorpje. Dit is het woongebied van de Zulu-bevolking, die hier een hevige strijd gevochten heeft met de verschillende overheersers. Het fort dat we bezoeken is, een strategisch plek om een groot gebied te overzien. Het fort heeft maar 3 torens en dat lag aan het gebrek aan geld. We worden rondgeleid en krijgen uitleg over de geschiedenis van het fort. Het heeft gediend als opleidingscentrum voor de politie van die streek.Bij het fort zijn ook enkele musea met plaatselijke kunst en nijverheid, erg leuk om te zien.
In de middag ga ik nog even met de pendelbus samen met Sjaantje en Adriaan naar een shoppingmall. Blijkt dat ik een verkeerde portemonnee bij me heb, dus heb ik geen rode cent te makken vandaag. Adriaan en Sjaantje helpen mij uit de brand. We genieten samen op een terras nog even van een paar pilsjes en een tosti. Tegen zessen nemen we de bus terug naar het schip.
Daar krijgen we nog een leuke verrassing: Zulu-dansers. Het is een vlammend spektakel en ik maak er een leuke video-opname van. Vanaf de reling kijkt het halve schip naar dit sublieme schouwspel.
Tegen tienen 's avond komt er weer een helikopter boven het schip te hangen, die de loods weer ophaalt. Morgenvroeg zijn we in Durban en ik hoop dan ook weer eens een groot aantal dolfijnen te zien.

  • 26 Maart 2010 - 04:01

    Erik:

    uhhh wat zeggie???

    sjaantja en adriaan?
    hmz..... ik dacht altijd: bassie en adriaan... wat zeggie b2

  • 26 Maart 2010 - 14:24

    Dielange:

    Alles al terugbetaald aan Aad & Sjaan?:-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Richards Bay

wereldcruise

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2010

Weer thuis

19 April 2010

Bijna thuis na bijna 4 maanden

17 April 2010

Kashba

14 April 2010

Crewshow

12 April 2010

Goree Island
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 128079

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: