Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Tafelberg

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

31 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag ben ik naar de Tafelberg gegaan. De berg is vandaag bereikbaar en helder, in tegenstelling tot gisteren. We waren redelijk snel boven, er staat een rij van wel een kilometer. Ik heb geluk omdat ik al een kaartjes had. Het is hier ook paasvakantie en daarom was het extra druk bij de entree. De tocht naar boven duurt ongeveer 5 minuten en vanuit de gondel die ronddraait, heb ik een prachtig uitzicht over Kaapstad en over de zee. Boven op de berg heb ik een schitterend uitzicht op Kaapstad en de omgeving. De natuur op de top is heel gevarieerd maar toch sober en ik zie verschillende vogels en een aantal hagedissen. Dit bezoek is zeker de moeite waard.
Ga samen met Corry met de pendelbus naar het waterfront en ik doe verschillende inkopen in het gezellige winkel en uitgaansgebied. Ook hier drinken we een lekker pilsje en op een gegeven moment zit het terras vol met Balmoral-mensen, het is echt gezellig.
Dit was weer een geslaagde dag, morgen nog een half dagje in Zuid Afrika en dan naar Namibië.

• 01 April 2010 - 03:29

Bernadette:

Nou fred zuid afrika lijkt me geweldig om te zien allemaal. En het weer is ook niet mis zeg heerlijk. Nou we horen weer wat vam je uit namibie

• 01 April 2010 - 09:23

Ome Peter:

Toch een mooi land dat Zuid Afrika he!!!!!
    En de wijn is er harstikk goed.
    Was je op de tafelberg bij zonsondergang? Ik hoor het wel een keer

• 01 April 2010 - 09:52

Corrie:

Jeetje, wat een belevenissen en indrukken.
    Je koffers zullen wel uitpuilen na al die inkopen.
    Nog veel plezier verder