Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Tafelberg

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

31 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag ben ik naar de Tafelberg gegaan. De berg is vandaag bereikbaar en helder, in tegenstelling tot gisteren. We waren redelijk snel boven, er staat een rij van wel een kilometer. Ik heb geluk omdat ik al een kaartjes had. Het is hier ook paasvakantie en daarom was het extra druk bij de entree. De tocht naar boven duurt ongeveer 5 minuten en vanuit de gondel die ronddraait, heb ik een prachtig uitzicht over Kaapstad en over de zee. Boven op de berg heb ik een schitterend uitzicht op Kaapstad en de omgeving. De natuur op de top is heel gevarieerd maar toch sober en ik zie verschillende vogels en een aantal hagedissen. Dit bezoek is zeker de moeite waard.
Ga samen met Corry met de pendelbus naar het waterfront en ik doe verschillende inkopen in het gezellige winkel en uitgaansgebied. Ook hier drinken we een lekker pilsje en op een gegeven moment zit het terras vol met Balmoral-mensen, het is echt gezellig.
Dit was weer een geslaagde dag, morgen nog een half dagje in Zuid Afrika en dan naar Namibië.

  • 01 April 2010 - 03:29

    Bernadette:

    Nou fred zuid afrika lijkt me geweldig om te zien allemaal. En het weer is ook niet mis zeg heerlijk. Nou we horen weer wat vam je uit namibie

  • 01 April 2010 - 09:23

    Ome Peter:

    Toch een mooi land dat Zuid Afrika he!!!!!
    En de wijn is er harstikk goed.
    Was je op de tafelberg bij zonsondergang? Ik hoor het wel een keer

  • 01 April 2010 - 09:52

    Corrie:

    Jeetje, wat een belevenissen en indrukken.
    Je koffers zullen wel uitpuilen na al die inkopen.
    Nog veel plezier verder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

wereldcruise

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2010

Weer thuis

19 April 2010

Bijna thuis na bijna 4 maanden

17 April 2010

Kashba

14 April 2010

Crewshow

12 April 2010

Goree Island
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 128099

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: