Zalig - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Zalig - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Zalig

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

20 Maart 2010 | Mauritius, Port Louis

Het is nu 23.30 uur en we varen nu weg van Mauritius. Het is een zalig eiland en heb met volle teugen genoten van alles wat dit eiland te bieden heeft.
Ging vanmiddag op excursie naar het zuiden en kom eerst bij een diepe krater met een meer erin. Wat een diepte en wat is het mooi. Dan rijden we verder en bezoeken een fabriek die modelschepen maakt. Allerlei modellen van antieke schepen worden er gemaakt.
De natuur is geweldig en het is een aaneenschakeling van diverse kleuren groen met hier en daar wat kleine dorpjes. Rijden door suikerrietplantages naar een meer, dat bij de Hindoestanen als heilig geldt. Hier staat een immens groot beeld van een van hun goden. Om het meer staan diverse tempels en in het water staan nog een aantal kleinere beelden van goden en godinnen. Je mag de tempels alleen betreden als je je schoenen uitdoet. Bij het weggaan komt er een regenbui naar beneden waar dus de honden geen brood van lusten. De moesontijd is hier dus aangebroken, maar deze bui duurt maar een kwartiertje.
Komen ook nog bij een vergezicht op een dal waar hele grote witte vogels rondvliegen waar ik de naam niet meer van weet. Dan bezoek ik nog een prachtige waterval die wel 80 meter de diepte in valt. De laatste etappe brengt mij naar een natuurpark waar door de loop van tijd de grond zo van kleur is veranderd dat het wel zeven verschillende kleuren heeft die heel goed zichtbaar zijn. In het gebied zie ik ook nog 4 reuzenschildpadden rondlopen die wel een meter groot zijn.
Tegen half zes rijden we weer richting het schip en kan ik nog genieten van de afwisselende natuur en de bebouwing die ook gevarieerd is. Op het schip drink ik eerst een pint Stella want na zo'n dagje in de hitte van 30 graden denk ik dat ik dat wel verdiend heb.

  • 21 Maart 2010 - 06:23

    Bernadette:

    He gelukkig mens hoe is het?
    Heeft er bij het aanraken van een godenbeeld iemand zijn schoenen niet uitgedaan omdat het opeens zo begon te regenen? Nou het lijkt me een aanrader om eens naar Mauritie toe te gaan. Nog veel plezier verder

  • 21 Maart 2010 - 09:44

    Ron & Jacques:

    En ben je op dat eiland ook naar een gaybar- sauna geweest, of heb je het te druk op het schip?
    Mooie beschrijving van het eiland. Hoeveel kilo's ben je aangekomen?
    Groeten uit het natte Eindhoven.

  • 22 Maart 2010 - 12:38

    Marja:

    Hoi Fredje,

    Hier begint het ook beter weer te worden. Vrijdag weer lekker buiten (onder de veranda) in het zonnetje ontbeten.Over 25 dagen vertrekken Sjaak en ik naar Venetië voor een Middellandse Zee cruise, maar 8 dagen, maar toch!!! De sfeer op zo'n schip is geweldig. Geniet er nog van, voor jou begint het af te tellen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritius, Port Louis

wereldcruise

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2010

Weer thuis

19 April 2010

Bijna thuis na bijna 4 maanden

17 April 2010

Kashba

14 April 2010

Crewshow

12 April 2010

Goree Island
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 128082

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: