Crewshow - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Crewshow - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Crewshow

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

14 April 2010 | Kaap Verdië, Mindelo

Komen in de vroege morgen aan en varen eerst nog even langs een aantal eilanden. Ga al vroeg op excursie en rij eerst naar een cultureel centrum in de stad, kijk daar even rond en ga daarna naar de vismarkt. Daar bieden ze de vis te koop aan die ze snachts gevangen hebben, grote tonijnen, roggen en vele andere vissen. Daarna naar een overdekte groentemarkt en dan naar een markt met kleren en souvenirs. Na een kort ritje bereiken we een uitzichtpunt met een prachtige view over de stad en de haven met op de achtergrond een van de andere eilanden.
Op straat zie je de meest uiteenlopende mensen in prachtige bonte kleding. diverse vrouwen lopen hier dus met manden en andere zaken op hun hoofd door de straten. Dan gaat de reis aar Catfish Bay aan de andere kant van het eiland.
Door de verlaten en droge bergen die een beetje een maanlandschap idee geven, rijden wij over een weg van kinderkopjes. Op het grote brede strand staan een aantal mannen en vrouwen voor ons te dansen en krijgen wij wat te drinken. Het is een indrukwekkend gezicht en na een drie kwartier gaat de rit weer terug naar de haven.
's Middags is er weer een sailoff-party met muziek en rumpunche. Ik geniet er van liggend in de zon.
Kom net terug van een crewshow met dansen uit verschillende landen verzorgd door bar-afdeling. Ze krijgen een staande ovatie van de volle zaal.We moeten vannacht de klok een uur vooruit zetten en dat betekent dat we bijna thuis zijn. Gaan eerst nog even Marokko en Spanje aandoen en dan ben ik volgende week woensdag weer in Nederland.

• 14 April 2010 - 03:37

Bernadette:

Nou de laatste dagen nog. We missen je wel hoor. Maar geniet nog ff en tot ziens in de roef

• 14 April 2010 - 03:37

Bernadette:

• 14 April 2010 - 04:52

Erik:

oei nog maar een week......... en dan zitten we weer met jou opgescheept :-)

• 14 April 2010 - 07:03

Ron & Jacques:

Het is te hopen voor je dat je in Marokko niet voor een kameel ingeruild wordt. Heb je ook op het eiland de vers gevangen vis gegeten? Er is ook nog goed niwues. Onze vriend Luc heeft sinds dinsdag weer werk - In tilburg.
    Nou dan zien we je de volgende dag bij cafe de Beer.
    Alvast een fijne terugreis toegewenst.

• 14 April 2010 - 08:02

Marja:

Hé Fredje,
    Wat gaat de tijd snel. Ga zelf 10 daagjes weg, dus schrijf je even niet. Geniet er nog van en spreek je gauw weer in Eindhoven!

• 14 April 2010 - 09:37

Walter En Corrie:

Hoi Fred
    Door je uitgebreide verslagen zijn we goed op de hoogte van je belevenissen. We zijn nu natuurlijk benieuwd naar de foto's. Geniet de laatste week met volle teugen.
    Groeten uit Lekkerkerk

• 14 April 2010 - 10:50

Anita:

Hoi Fredje,

Arnold zit nu bij mij. Gossie volgende week woensdag ben je weer in ons kikkerlandje. Maar ik denks dat je wel blij bent om ons allemaal weer te zien. Groetjes

• 15 April 2010 - 07:35

Carmen:

Geniet nog lekker van die laatste week want ik ben bang dat het hier ook weer érg snel went!

• 16 April 2010 - 14:13

Dielange:

Die boot vaart tenminste gewoon door: as of geen as!

• 16 April 2010 - 19:45

Eli Baxmeier:

Bijna welkom thuis!

• 17 April 2010 - 10:52

Rene Fabert:

Hoi Fred, doe je de groeten aan Marokkanen en Spanjaarden van mij. En wel goede thuiskomst volgende woensdag. Wie weet tref ik je weer volgende week zaterdag.
    geniet extra nog goed van je vakantie. Hier schijnt de zon volop. Je komt beslist niet in het kou als je hier komt.
    Knuffel van René.