pelikanen - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu pelikanen - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

pelikanen

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

03 April 2010 | Namibië, Walvisbaai

Na een dag varen komen we aan in Walvis Bay waar het erg mistig is. Na een tijdje verdwijnt die en wordt het een mooie dag. Er zwemmen honderden zeehonden mee met het schip en iedereen staat buiten om het te aanschouwen.Ga naar de stad met de pendelbus en loop wat rond door het stadje. Het is geen indrukwekkende stad met oude gebouwen of zo, maar wat me wel opvalt zijn de brede straten zonder auto's. Loop wat te slenteren en probeer mijn Zuid Afrikaanse randen te slijten met aankopen. Koop wat shirts voor de achterban en raak redelijk door mijn geld heen.
Ga 's middags met Carla & Frans naar de lagoon net buiten de stad. Hier zie ik prachtige pelikanen en ook albatrossen. Er wordt volop gekite-surft door leuke kerels in wetsuits. Aan het einde van de boulevard staat er horecagelegenheid die boven het water is opgebouwd. Het is een drukte vanjewelste en wat blijkt; er zijn wk kampioenschappen kite-surfen an de gang. We drinken er een lekker pilsje van omgerekend €1,20 per pul.
Gaan terug naar het schip met een taxi en dat kost slechts 100 rand voor het hele ritje. Ik sluit de dag weer af met een prachtige zonsondergang met zeilbootjes op de voorgrond.
Het wordt waarschijnlijk pas volgende week dat ik weer wat van me laat horen. Hoop dat de weergoden ons een beetje goedgezind.zijn. Ga met de pelikaan gedachte er achteraan en ga nu 7 dagen varen naar Dakar in Senegal

  • 04 April 2010 - 07:08

    Ron & Jacques:

    Ja rust maar lekker uit want over 2 weken is het weer afgelopen.
    Je reisverslagen zijn prachtig, zodat wij ons ook konden wanen in een wereldcruise. Ik heb de saunagasten al verteld dat je rond de 20ste weer in de sauna aanwezig zal zijn.
    Groeten en tot over 7 dagen.

  • 04 April 2010 - 09:04

    Bernadette:

    He lekker he zo op een terrasje en maar naar de mannen kijken. Nou doe maar lekker plezier maken en tot je volgende verslag

  • 04 April 2010 - 09:39

    Corrie :

    Hoi
    Wij hopen dat wij bij de achterban horen

    Veel plezier nog

    Walter en Corrie

  • 04 April 2010 - 13:08

    Leonie:

    ik hoop dat ik dan toch ook bij die achterban hoor

  • 04 April 2010 - 17:06

    René Fabert.:

    Vrolijke pasen. Ik geniet enorm van je verslagen over je wereldcruise. Geniet nu maar heel goed van je vakantie voordat je weer in kikkerland komt. Paasgroet en paasknuffel van René.

  • 06 April 2010 - 04:59

    Monique:

    Hé Fredje,

    Geniet er nog maar lekker van! Je maakt leuke dingen mee, waar je ons straks alles over kunt vertellen.

  • 06 April 2010 - 07:37

    Marja:

    Wat geweldig, die zeehonden. kan me voorstellen dat het de moeite waard is om dan aan dek te staan. 7 dagen varen, dat is veel water zien!!!

  • 06 April 2010 - 14:05

    Gerard En Huub:

    Nog 15 dagen, wat gaat het snel, geniet ervan Fred en we zien je weer de Roef.

  • 07 April 2010 - 12:40

    Eli Baxmeier:

    Dag Fred,
    Je mailadres heb ik van Jos gekregen (kapper Rivierstraat. In 2011 gaan we dezelfde reis maken als jij nu. Ik heb best veel vragen en ik zou het heel erg op prijs stellen om je een keer te mogen spreken.

    Groet van Eli Baxmeier
    ebaxmeier@onsneteindhoven.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Walvisbaai

wereldcruise

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2010

Weer thuis

19 April 2010

Bijna thuis na bijna 4 maanden

17 April 2010

Kashba

14 April 2010

Crewshow

12 April 2010

Goree Island
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 128090

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: