Safari - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

30 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het was 28 maart dat we in Port Elisabeth aankwamen. We hebben met een club mensen een tour geboekt rechtstreeks bij een man die gespecialiseerd is in tours in de omgeving. We gaan dus in een veel te kleine bus met 20 mensen op zoek naar de olifanten. Na een mooie rit door het Zuid Afrikaanse landschap komen we bij het Addopark aan. Hier stappen we over in jeeps voor de safari. Rijden daar rond en na een tijdje zien we een aantal olifanten die in de bushbush aan het grazen zijn. Het is een indrukwekkend gezicht. Even later zien we ook nog allerlei hertachtige beesten en everzwijnen. Er worden driftig foto's gemaakt. Bij het verlaten van het park drinken we een aantal meegeleverde pilsjes en eten wat droge worst van Zuid Afrikaanse makelij.
Hebben daarna een lunch in een guesthouse in de middle of nowhere. Het bestaat uit worst, spek, kippenspiesje en lamsvlees met rijst, aardappelsalade en heerlijk warm eigengemaakt brood met gezouten boter. Ook hierbij weer de nodige pils en wijn en als toetje een soort rumbaba met pudding.
's Middags gaan we naar het leeuwenpark toe. Zien daar verschillende leeuwen waarvan enkele witte. De jonge leeuwen zitten in een aparte wijk en worden op het moment dat we er zijn gevoerd. Ook zien we een aantal tijgers met jonge welpjes. Er lopen hier ook veel giraffen en struisvogels rond. Dus er worden wederom veel plaatjes geschoten.
Ter afsluiting rijden we nog even de stad in en zien daar verschillende victoriaanse gebouwen en huizen. Ook nog even de piramide en het fort van de stad bekeken. Al met al een gezellige dag met gezellige mensen. Varen tegen half elf weg richting Kaapstad.

• 30 Maart 2010 - 04:24

Ron & Jacques:

Mijn eerste indruk van je verslag is dat dit een van je mooiste momenten is. Prachtig.
    Geniet maar goed want over 3 weken is het afgelopen. Als jij weer thuis bent dan gaan wij lekker genieten. Geen rondreid, maar lekker aan het bad met drank en eten.
    groeten

• 30 Maart 2010 - 08:37

Marja:

Hoi Fredje,

Hebben die beestjes ook weer een leuke dag gehad!

Houdoe!!

René Fabert.:

Hallo Fred, ik vind leuk om al die je verhalen te lezen. Je geniet volop van je vakantie en ik wens je nogmaals fijne dagen en tot gauw in kikkerland met warme knuffels van René.

• 30 Maart 2010 - 17:49

Monique:

Ha die Fred,

Super zeg, die safari! En helemaal als je al die jonkies ziet. Overigens wel fijn dat je ook struisvogels hebt gezien. Weet je tenminste hoe ie gaat worden, nadat ie uit het ei is gekropen dat je gekocht hebt ;-)