watertaxi - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu watertaxi - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

watertaxi

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

02 Maart 2010 | Australië, Brisbane

Na een dag varen komen we via een rivier in Brisbane aan. Het regent wat, maar ze zeggen dat het beter weer wordt. Ga een tour maken met de bus en een watertaxi. De tocht met de watertaxi is erg leuk en ik zie mooie huizen en appartementen, ook een heel aantal gerestaureerde fabrieken van twee eeuwen geleden. De rivier is erg kronkelig en na iedere bocht heb je een ander uitzicht. Er wordt gestopt bij een park en daar heb je verschillende musea en ook een heus stadstrand compleet met meeuwen en zwemmers. Maak een rit met een reuzenrad en krijg via een geluidsopname uitleg over de omgeving. Dan weer met de bus een rit buiten de stad op een berg heb ik een prachtige view over heel de stad en zijn omgeving. Naar beneden rijdend legt de gids het een en ander uit over de stad, er wonen daar meer dan 2 miljoen mensen.
Ben om 1 uur terug bij de terminal en sla daar wat Ausi-dollars in. Drink op een terras een paar lekkere pilsjes. Om 3 uur begint het te regenen en het lijkt wel een zondvloed, zoveel water valt er.
Na het diner is het tijd voor een show die verzorgd wordt door de bemanning. Het is een sprankelend spektakel met invloeden uit Thailand, Indonesië, India en de Filipijnen. Iedereen is in een feestelijke stemming en het applaus duurt minuten lang. Deze show is het meest populair bij de medepassagiers.

• 02 Maart 2010 - 08:48

Ron & Jacques:

Hoi die Fred. Wij lezen wel dat het heel goed met je gaat. Ja Australie is een prachtig continent. Staat ook bij mij op mijn verlanglijstje.
    Groeten uit het mooie eindhoven en veel vaarplezier.

• 02 Maart 2010 - 08:51

Marja:

Lieve Fred,

Als je maar weer boven komt uit DOWN UNDER!

• 02 Maart 2010 - 08:55

Mascha:

Hey Fred,

Leuke reisverslagen!
    Je geniet echt goed van je vakantie, groot gelijk heb je!
    Veel plezier!

• 02 Maart 2010 - 20:58

Walter En Corrie:

Hoi
    Wat heb je het toch leuk daar. Bas is 3 maanden in Brisbane geweest.
    Wat ga je nog meer doen down under?
    We lezen het wel.

• 03 Maart 2010 - 21:04

Inge:

het blijft erg leuk om je te volgen en je hebt zelf enorm veel plezier, heel fijn om te lezen!