Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Stellenbosch

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

31 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Varen een tijdje langs de kust in de buurt van Kaapstad als de zon op komt en zien dan ineens het nieuwe stadion voor de aankomende Wereldcup. Het is een beetje aan de koele kant en het waait ontzettend. Na het ontbijt ga ik met Jos de Kok naar het Victoria-waterfront. Doen even wat inkopen en drinken dan een lekker kopje koffie met een stuk warm appelgebak, heeeerijk!
Het waterfront is een gebied rond de haven met vele restaurants, cafeetjes en winkels. Er lopen hier allerlei artiesten rond , Afrikaanse zangers/dansers maar ook jazzmuziekanten van voor de eerste Boerenoorlog van 1867. Het is er levendig met mensen van allerlei pluimage.
Op de middag ga ik op excursie naar Stellenbosch, een stad met een rijke wijnhistorie. Bezoeken een wijnhuis en hebben daar een rondleiding door het bedrijf en wijnproeverij. Het is helaas geen dronken bende geworden, daar ze maar een karige maat schonken.
Na het wijngebeuren gaar we naar het centrum van het stadje naar een museum met woonstijlen van het begin van dit land tot nu toe. Het eerste huis dateert van 16 honderd zoveel en is ingericht in de stijl van toen. Lopen wat rond en drinken met de medereizigers. Kom na zessen weer terug bij mijn drijvend hotel en neem dan nog enkele lekker biertjes in het cafeetje aan boord. Morgen ga ik met een stel in de gondel naar de Tafelberg.

• 31 Maart 2010 - 03:20

Erik:

beertje aan de koele kant?

hmz gaan we cryptogrammen doen hahaha
    ik weet het... een ijsbeer :-)

tot binnenkort...zullen we wel weer eens zo'n beertje aan de koele kant samen drinken ...

• 31 Maart 2010 - 07:55

Wally En Betty:

hallo Fred
    je hebt toch wel hasjepasje poeder ij voor de leeuwen.(ha ha)
    groeten van ons.

• 31 Maart 2010 - 08:28

Carmen:

Fred, wat jij allemaal ziet en meemaakt, echt vet!! Ik geloof er niks van dat jij hier nog kunt wennen.... Daar moet je trouwens helemaal niet aan denken, gewoon lekker genieten, drinken, zonnen en vooral lekker eten!!!

• 31 Maart 2010 - 14:30

Bernadette:

Een beertje aan de koude kant zal wel een beetje moeten zijn he en wat is in godsnaam een stelgordel? Hebben ze toch te veel wijn geschonken? geeft niks hoor geniet nog maar ff

• 31 Maart 2010 - 18:21

Petra Je Nichtje:

ha.die fred jaloers op te worden hoor,maar je hebt groot gelijk geniet er maar lekker van,wij genieten wel van jou reisverslagen baaie plesier,ek hoop es gaau sie