Hoedjes - Reisverslag uit Saint-Denis, Réunion van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Hoedjes - Reisverslag uit Saint-Denis, Réunion van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Hoedjes

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

21 Maart 2010 | Réunion, Saint-Denis

Goh, het is weer een leuke dag en nu op Réunion op de Indische Oceaan. Het is nu zondag en ik heb geen trip geboekt. Ga met de shuttlebus naar de stad Sant Denis. Heb geluk want even na dat ik vertrokken ben breekt er een staking/protestdemonstratie uit van ontevreden taxichauffeurs. Niemand kan het haventerrein op of af.
In het stadje is het best wel uitgestorven i.v.m. de zondag, maar er is een hele leuke kleurrijke markt aan de gang. De kooplui bieden hun frisse groente en fruit aan. Er zijn ook een paar kramen die leuke dingen verkopen die de plaatselijke bevolking maakt. Koop een aantal houten auto's, een windgong en vijf hoeden die ik waarschijnlijk uit ga delen. Ze hebben alle kleuren van de regenboog en ze zijn gemaakt van riet.
Wandel ook nog door de botanische tuin met Antoinette, Elly en Teun. Ook bezoeken we het natuurhistorisch museum, welke overblijfselen tentoonstelt van de dodo, die door de Nederlanders een aantal eeuwen geleden is uitgeroeid.
Het is de hele dag ontzettend warm en daarom zitten we ook regelmatig op het terras met een lekker dodopilsje.
Ben nu na 75 dagen wel enkele kilo's aan gekomen, denk ik, want een aantal broeken beginnen toch wel wat strak te zitten.
Donderdagmorgen komen we aan in Richard's Bay in Zuid-Afrika.

• 21 Maart 2010 - 21:16

Inge:

Wat een heerlijk leventje heb je zo! Geniet er nog maar even lekker van.

• 21 Maart 2010 - 21:59

Monique:

Fijn hoor Fred, dat je zo geniet. Gewoon doorgaan met genieten, die kilootjes gaan er vanzelf weer af.

• 22 Maart 2010 - 04:53

Ron & Jacques:

Hoe krijg je alle gekochte spullen in je handtassen. Hoe smaakt dat dodopilsje,is het een dood pilsje zonder kraag.Toen je terug naar het schip wilde, was er toen geen staking? Dus je was met 3 dames op stap. Val je niet meer op heren of ben je lesbisch geworden (geintje. Je schrijft niet hoe lekker het eten is. Valt het tegen!

Even een akelig nieuws: Jos de Wit is vrijdag 19 maart 17.20 uur overleden en wordt a.s. woensdag 15.30 uur gecremeerd.

Veel vaarplezier

• 22 Maart 2010 - 10:33

Ine En Peter:

HOI FRET

jE REIS VERSLAGEN ZIJN
    HEEL MOOI JE GENIET VOLOP
    DE KILO,S GAAN ER WEL WEER AF.
    OVER 29 DAGEN KUNNEN WE WEER TOEPEN BIJ GIJS EN
    EEN LEKKER PILSJE PAKKEN.

VEEL PLEZIER NOG

• 22 Maart 2010 - 15:22

Justine:

Hoi Fred,

Wat gezellig om telkens te kunnen lezen wat je meemaakt. Je bent vast al erg bruin. Veel plezier in Richard's Bay.
    Ik lees wel hoe het je daar vergaat.
    Fijne tijd nog.
    groetjes

• 22 Maart 2010 - 16:24

Walter En Corrie:

Het klinkt erg gezellig allemaal. Wat zal je veel foto's hebben.

Blijf genieten.

groeten uit Lekkerkerk

• 23 Maart 2010 - 10:46

Gerard + Huub:

Hallo Fred,

Leuke verhalen en wat gaat de tijd snel!

Nog veel plezier.

• 23 Maart 2010 - 15:35

Dielange:

Dikker geworden??? Natuurlijk niet, die broeken zijn gekrompen: dat begrijpt toch iedereen?!!!

• 23 Maart 2010 - 18:31

Boyke:

Hoi Fred,

leuke verhalen, geniet er maar van.
    ben wel benieuwd naar de foto's

groet,
    Boyke