Verkering - Reisverslag uit Suva, Fiji van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Verkering - Reisverslag uit Suva, Fiji van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Verkering

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

23 Februari 2010 | Fiji, Suva

Voor het ontbijt meren we aan in de stad Suva op de Fiji-eilenden. We worden verwelkomt door een orkest dat op de kade staat. Ga met de taxi onderweg en na een ritje van een uur kom ik bij een kunstenaarsdorp met prachtige vijvers met kleurrijke waterlelies. Dan even naar een resort om even pootje te baden en een drankje op het strand. Bezoek ook een dorpje en we krijgen een rondleiding van een mooie jongen uit Fiji. Hij laat ons alles zien en we mogen ook gewoon bij de mensen binnen wandelen. Ter afsluiting krijgen we nog een verse kokosnoot te drinken en eten. Rijden dan het regenwoud in en zien grote mahoniebomen die groeien voor de verwerking tot meubels en zo. Dan nog even een bezoek gebracht aan het paleis van de president en als afsluiting loop ik nog even door de stad. Koop een nieuwe zwembroek en bekijk nog even de plaatselijke markt, die erg kleurrijk is.
Aan de kade staan twee lekkere stevige meiden uit Suva en die zouden graag verkering met me krijgen. Helaas voor hen maar ik blijf bij mijn geloof. De mensen hier op Fiji zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Op de voorhand werden we gewaarschuwd dat het een raar en gevaarlijk volkje was, maar niets is minder waar. Bij het weggaan staat er een fanfare muziek te spelen en wordt er een hele show opgevoerd en de hele boot staat aan dek om dit schouwspel te zien. Het was een prachtige dag op een hartstikke mooi en gezellig eiland.

• 24 Februari 2010 - 12:18

Luc:

vat toch een keer een lekker wijf, wa geef de gij er om ha ha ha

• 24 Februari 2010 - 15:34

Wil:

Hoi Fred,
    Het is weer een poosje geleden dat ik je reisverslagen gelezen heb, druk-druk-druk.
    Zie dat je nog steeds geniet van alle gebeurtenissen en wens je nog heel veel plezier toe tijdens je vakantie.
    Fred blijf genieten, je belevenissen hoor wel als we weer samen buitren een sigaretje roken.

• 25 Februari 2010 - 13:16

Anita:

Goed zo Freddie,

Gewoon bij je geloof blijven........... Was die mooie jonge geen lekker hapje......

Groetjes

• 25 Februari 2010 - 13:17

Anita:

jongen i.p.v. jonge natuurlijk.
    Foutje,

Doeiiiiii