Sale - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Sale - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Sale

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

13 Maart 2010 | Australië, Fremantle

Na twee dagen varen in een stormachtige omgeving, klaart het weer op en stijgt de temperatuur weer tot lekkere hoogte. We komen aan in Fremantle (voorstad van Perth) en het is er 29 graden om acht uur in de ochtend. Na het ontbijt neem ik de tram naar het centrum en stap bij de markt uit. Het is een markt met veel kunst en antiek en het leeft erg, ook kun je er groene en fruit kopen. Het geheel is erg kleurrijk. Dan ga ik aan de wandel in dit stadje.Hier kwamen de eerste immigranten en ook de eerste gevangen aan land. Er staan nog erg veel gebouwen die getuigen van een rijke historie. Er lopen vele toeristen rond en die komen uit alle windrichtingen.
Na een lekkere pils en een lichte lunch ga ik mijn geld opmaken. Het is hier het einde van het zomerseizoen en ze hebben hier dus uitverkoop. Alles is flink afgeprijsd en ik koop verschillende t-shirt en een korte broek. Kom ik mooi van mijn Australische dollars af.
Loop ook nog even het maritiem museum in en bekijk de vele zaken die ze hier tentoongesteld hebben. Dan wandel ik op mijn gemak naar het schip en besteed mijn laatste dollars in de terminal. Hou slechts 1 dollarcent over.
We varen om zes uur weg richting Mauritius en zijn dan 7 dagen onderweg. We krijgen ook te horen dat ons bezoek aan Ghana niet door kan gaan vanwege problemen met de levering van brandstof. We doen nu de Kaapverdische eilanden aan. Iedereen is verbaasd. De ergernis slaat toe en het geklaag over deze wijziging neemt toe. Dit is al de zoveelste verandering in de originele route en men stelt een brief op met protest over deze zaken. Die gaat naar de reder Fred Olsen Cruise lines toe vergezeld met handtekeningen van een groot aantal gasten van de Ms Balmoral.

  • 13 Maart 2010 - 08:17

    Erik:

    leuk toch.....zo'n verrassingsreis :-)

  • 13 Maart 2010 - 08:47

    Marga Ster 6:

    Ondanks die wijzigen ben ik nog stikjaloers.
    Nog veel plezier op je verdere reis. Het is je gegund.

    groetjes,
    Marga

  • 13 Maart 2010 - 10:04

    Wally En Betty:

    ook dat is zo veranderlijk als het weer
    groetejes.

  • 14 Maart 2010 - 10:44

    Elly Hoeben:

    Hallo Fred weer even jou reisverslag gelezen, ondanks de wijzigingen van de reis route is het toch wel een geweldige ervaring denk ik, wens jou nog veel reis plezier groetjes elly en paul.

  • 14 Maart 2010 - 11:33

    René Fabert.:

    Hallo Fred, geniet er goed van het verassingsreisje. Ik wens je nogmaals goede vaart. Tot volgende keer van René.

  • 15 Maart 2010 - 13:11

    Jos En Ton:

    Hallo Fred,via Jacques hebben we gehoord dat je op cruise bent.Nu hebben we een klant die dezelfde reis gaat doen volgend jaar. We hebben je website doorgegeven zodat ze het een en ander alvast kan zien en lezen.Misschien brengen we haar na thuiskomst met jou in contact.

    Groeten en veel plezier,
    Jos en Ton, Studio Tonny

  • 17 Maart 2010 - 16:43

    Wil:

    Hoi Fred,

    Jammer van die tegenslagen, maar jouw kennende laat jij je niet uit het veld slaan en maak je er een mooie happening van. Geniet van alles, de herinneringen blijven en die pakt niemand je af. Maak er iets moois van en kijk uit naar je reisverslag van de Kaapverdische eilanden. Groeten, (de lange van de lasserij als je dat niet meer wist) ook van Nolleke.

  • 18 Maart 2010 - 11:40

    Ome Peter:

    Hoi Fred

    Helpt het om te klagen?
    Wel blijven lachen hoor en natuurlijk genieten

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fremantle

wereldcruise

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2010

Weer thuis

19 April 2010

Bijna thuis na bijna 4 maanden

17 April 2010

Kashba

14 April 2010

Crewshow

12 April 2010

Goree Island
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 128086

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: