World Cup - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu World Cup - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

World Cup

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

27 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Durban

Varen de baai van Durban binnen met een bewolkte lucht, de temperatuur is prima. Op de kade staat weer een hele club Zulus te dansen en springen. Ga op een city-tour en kom als eerste bij het nieuwe stadion aan dat speciaal gebouwd is voor het wereldkamioenschap voetbal dat van 11 juni tot 11 juli gehouden wordt in Zuid Afrika. Het is een schitterend wit bouwsel dat overkapt is met een boog waar een treintje overheen kan rijden. Bovenin heb je een prachtig 360 graden uitzicht over de stad. Toen heb ik een bezoek gebracht aan een natuurhistorisch museum, waar ik het skelet van een dodo heb mogen bewonderen. In het pand was ook een tentoonstelling van hedendaagse kunst te bewonderen met veel kleur en afwisseling. Het tweede museum liet antieke gebruiksvoorwerpen zien en er waren wat werkruimten uit oude tijden na gebouwd die de voorwerpen beter uit lieten komen. Daarna zijn wij naar de botanische tuin van de stad gegaan en ik heb daar de meest uiteenlopende planten en bomen gezien. Ook waren er verschillende apen en diverse beesten te zien. Rijden nog evgen langs het zomerverblijf van de president en even verder een vergezicht over de stad.
Op de middag rijd ik met de pendelbus weer naar een shoppingmall. Die is enorm groot van opzet dat je er makkelijk in kan verdwalen. Koop een stel T-shirts en een paar slippers voor een lekker zacht prijsje.Ben tegen half zes terug bij de terminal en koop daar nog een heel mooi bewerkt struisvogel-ei. Ik denk dat het wel past in mijn interieur past thuis.Morgen hebben we weer een vaardag en overmorgen komen we aan in Port Elisabeth.

• 27 Maart 2010 - 13:05

Dielange:

Hoe denk je dat struivogel-ei heel te gaan houden?

• 27 Maart 2010 - 13:46

Monique:

Hé Fredje,

Nog steeds lekker aan het genieten! Je verhalen zijn heel leuk om te lezen. Maareuh, wat doe je nou als dat struisvogel-ei uit gaat komen thuis? Kom je dan voortaan op de struisvogel naar het ROC?

• 27 Maart 2010 - 17:15

Elly Hoeben:

nou fred dit is echt genieten wil je nog wel terug naar dit kikker landje groetjes elly en paul