Klifduikers - Reisverslag uit Acapulco de Juárez, Mexico van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Klifduikers - Reisverslag uit Acapulco de Juárez, Mexico van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Klifduikers

Blijf op de hoogte en volg Fred

27 Maart 2014 | Mexico, Acapulco de Juárez

De temperaturen stijgen met de dag en ik ben al vroeg aan dek om er met volle teugen van te genieten. Moet me enkele keren insmeren en de dames nemen mijn rug onderhanden. Heb ook nog tijd om het boek uit te lezen waar ik al even mee bezig ben. De volgende dag arriveren we in Acapulco en het schip meert af bij het verdedigingsfort in het hart van deze grote badplaats. Ga vanmorgen met een catamaran een tochtje maken langs de kust. Zie vele mooie villa’s, die ooit eigendom waren van beroemde Hollywood grootheden zoals Johnny Wijsmuller, John Wayne en Frank Sinatra. We worden op deze trip rijkelijk voorzien van drank en dus niet alleen cola. We varen langs ruwe bijna onherbergzame kliffen en zien hoe het blauwe water verandert in wit schuim als het in contact komt met deze rotsen. Ook bezoeken we de klif waar de beroemde klifduikers van Acapulco van 40 meter hoogte af duiken in het 4 meter diepe water. Na de show komen 4 van die knullen aan boord voor wat tekst en uitleg over de traditie en de techniek van deze sprongen. Zijn ook in de gelegenheid om met de leuke jongens op de foto te gaan, wat ik niet onbenut laat. Tijdens de tocht wordt er ook een lunch aan geboden die uit Mexicaanse lekkernijen bestaat. Terug aan de wal wandel ik naar het fort en loop er even rond. Loop Wim en Wil tegen het lijf e gezamenlijk wandelen we door wat straatjes naar een marktplein met vele bomen, een kerk met blauwe koepel en vele duiven. Drinken samen gezellig een glas en maken meteen gebruik van het gratis internet van dit café-restaurant. Tegen vieren lopen we naar de terminal en nemen nog enkele glazen Margaritas ter afsluiting van ons bezoek aan het land van de Zangeres zonder Naam. Met een sail-away party en een prachtige zonsondergang komt er een einde aan prachtige dag. De volgende bestemming is Guatemala en dat duurt 1 dag varen.

• 27 Maart 2014 - 09:13

Bert En Gonnie:

Hallo Fred. Ik zie dat het je goed gaat.Wat beleef jij toch veel. Geweldig al je verhalen. Verder veel plezier. Groetjes van ons en een goed vervolg van de reis. B&G