San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

San Diego

Blijf op de hoogte en volg Fred

20 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Vijf dagen varen met een beetje wilde zee maar met een accepteerbare dosis zon. De temperatuur daalt wel een beetje omdat we naar het noordoosten koersen richting San Diego ook in de U.S.A. Laat me door Helen Pointer wat uitgebreider portretteren en het resultaat mag er wel wezen. De avonden hier aan boord zijn best wel gezellig met al die shows en gezellige drankjes. Moeten op deze 5 dagen 3 keer de klok een uur vooruit zetten, wat toch erg merkbaar is op deze korte termijn.
Als we de kust van California naderen worden we door de kapitein geattendeerd op het feit dat er een grote groep dolfijnen nadert aan bakboord zijde. Het hele schip staat op z’n kop en iedereen staat aan dek met camera’s en verrekijkers. Er zwemmen honderden dolfijnen om het schip en dat wel voor meer dan een uur. Tegen de middag varen we de haven van San Diego binnen. Deze grote stad is weer een wisselpunt voor een groot aantal gasten, die vanuit hier weer terugkeren naar hun vaderland. Ook arriveren er 500 nieuwelingen voor een 30 daagse cruise naar Southampton. Er vindt ook een wisseling van de artiesten en gastsprekers plaats. Ga lekker aan de wandel en ga naar het eerste vliegdekschip ter wereld. Midway genaamd en het een heeft een reeks incidenten begeleid en mee gemaakt. Het hele schip is openbaar en ik krijg de kans om alles goed te bekijken, van machinekamer, bemanningsverblijven, ziekenboeg, kantines, recreatieruimte, de stallingruimte voor de vliegtuigen en helikopters, het bovendek (start- en landingsbaan) en nog veel meer. Op de Midway leefden 4000 militairen en ieder hoekje van dit schip werd optimaal benut. Na 2 ½ uur loop ik verder over de boulevard naar een kunstmatig dorpje met winkeltjes en horecagelegenheden. Koop er een stel T-shirts in de opheffingsuitverkoop en drink er een groot glas bier. Wandel op mijn gemak terug naar het schip, genietend van het mooie weer en de diversiteit aan mensen. Na het diner ga ik weer aan wal om een leuke bar te vinden, wat me dus niet lukt en na een uurtje kom ik teleurgesteld terug bij de terminal. Maak hier nog wel even gebruik van de Wi-Fi om wat foto’s en mailtjes te verzenden.
Weer een stralende morgen en ik ga met de trolley een toer maken door de stad en zie zo de verschillende hoogtepunten van deze metropool. De trolley gaat ook nog over een hele hoge brug naar Coronado-eiland. Hier is een hele uitgebreide marinebasis gehuisvest met prachtige goedonderhouden bungalows voor de officieren. Prachtig aangelegde tuinen en brede straten, mooie stranden maken dit eiland wel tot een paradijs. Bezoek ook nog het Balboapark met zijn dierentuin en vele musea. Dan door naar klein Italië en verder na de Old Town, een soort openluchtmuseum met kleine ouderwetse winkeltjes en uitspattingen. Op de middag breng ik een bezoek aan een groot winkelcentrum en koop bij Macey’s een witte en een zwarte broek. Drink een glaasje in de restauratie van het station (Santa Fé) en bekijk de forensen en zwervers die hier het leven bepalen. Met een prachtige zonsondergang verlaten we de haven van San Diego en gaan we op weg naar Mexico. ’s Avonds vindt er nog een veiligheids- en ontruimingsoefening plaats, die door alle mensen aan boord moet meegemaakt worden.

• 20 Maart 2014 - 18:44

Ingrid:

Hey Fredje, wat een leuk gezelschap al die dolfijnen. En heb je ook nog knappe mariniers gezien? Hier is het heerlijk weer vandaag. 21 graden. Wel met een stevige wind en het is niet van lange duur. Helaas.
    Veel plezier nog.

Groetjes Ingrid

• 20 Maart 2014 - 19:22

Henny Lingers:

Hoi Fred,
    Alles goed met jouw, weer een gezellig verslag,op naar Mexico Met veel nieuwe mensen aan boord en nieuwe entertainers gezellig.
    Nog ongeveer een maandje en dan ben je weer in Eindhoven leuk om je weer te zien en gezellig een pilsje te pakken.
    Groetjes jan en Henny.

• 21 Maart 2014 - 12:32

Monique:

Hey Fred,

Weer genoten van je verslag en wat geweldig om al die dolfijnen te zien. Hoop dat je er foto's van hebt. Echt fijn dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel plezier nog!

Groetjes Monique

• 24 Maart 2014 - 11:42

Ineke En Peter:

Hoi Fred

wij hebben weer genoten van je mooie verslagen.
    Dolfijnen vliegdek schepen en van al dat mooi s dat je meegemaakt hebt.
    maak van die maand nog iets moois en pak een pilsje van mij

groetjes Ineke en Peter

• 25 Maart 2014 - 14:01

Marja:

Ha die Fred,

Heb met belangstelling al je verslagen gelezen maar nog niet eerder gereageerd. Fijn dat je er zo van kunt genieten. En wat een mooie dingen heb je al gezien onderweg. Helaas het grootste deel van je reis zit er weer op maar gelukkig nog een maandje tegoed. XX Marja