strand - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu strand - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

strand

Blijf op de hoogte en volg Fred

28 Januari 2014 | Oman, Şalālah

Bij het krieken van de dag varen we de industriehaven van Salalah in Oman binnen. Het is een grote haven met grote containerschepen en kranen die de boel moeten lossen. Ga met de shuttlebus naar de poort van het haventerrein omdat er uit veiligheidsoverwegingen niet gelopen mag worden. Samen met 2 Engelsen nemen we een taxi, die ons het een en ander zal laten zien van deze op een na grootste stad van het land. Het is vrijdag en dat betekent dat alles dicht is en er dus ook erg weinig verkeer op straat is. We rijden langs het zomerpaleis van de sultan, langs vele moskeeën en krijgen we een klein beetje indruk van de stad. Moet even opmerken dat de lantarenpalen met armaturen er schitterend uitzien. Het is een gebied in ontwikkeling, dus er wordt volop gebouwd. Het landschap is een woestijn van zand en keien. Terug op het schip ga ik de rest van de middag lekker in de zon liggen luisteren naar muziek. Al wegvarende van de haven is er een party met muziek en dans op het achterdek rondom het zwembad. Ben getuigen van een prachtige zonsondergang en snel daarna is het zo donker als de nacht. Na het geweldige diner ga ik naar het theater voor de show, deze keer is er een muzikant die een computergestuurde xylofoon bespeelt. Klinkt een beetje raar, maar het wende wel. Ashley de cruise-director zong ook nog een aantal nummers met als laatste het nummer: I am what I am uit de musical le cage aux folles .Samen met Henk Wenkbrauw nog een lekker drankje gedronken en toen lekker naar bedje toe.
Het is twee dagen varen naar de volgende bestemming Dubai. Het zonnetje schijn vrolijk en lig zo’n beetje de hele dag op het dek te zonnen bij een temperatuur van ongeveer 27 graden. De zee is zo glad als een spiegel. Komen olietankers en containerschepen tegen. Het eerste deel van de cruise zit er bijna op. Er gaan in Dubai ongeveer 500 passagiers van boord en daarom is er vanavond weer een leuke cocktailparty die wordt aangeboden door de kapitein. Iedereen heeft weer zijn best gedaan er feestelijk en chic uit te zien. Aansluitend het diner en dan een optreden van de crew met zang, dans en acrobatiek uit hun verschillende vaderlanden.

• 28 Januari 2014 - 09:12

Riet:

hoi Fredje
    Wat heb je het weer geweldig!! lekker genieten zie ik , en leuk dat je met zon gezellige club bent , Fijn voor je! Wij werken wel haha! Ik heb het idee dat je het reuze naar je zin hebt en alles weer uit de kast trekt voor alle feestjes en partijen al je mooie smokings komen weer aan de beurt!!! geweldig
    Geniet lekker dikke knuffel Riet PS face time lukt niet He krijg het wel binnen maar de verbinding werkt niet!

• 28 Januari 2014 - 10:30

Wilma:

Heey Freddy,

Wat fijn voor je dat je toch optimaal van je tangazwembroeje kunt genieten! Hi,hi.

Groetjes en knuf,
    Wilma

• 28 Januari 2014 - 11:18

Bert&Gonnie:

Hallo Fred,wat leuk.Wij hebben net je reisverslag gelezen. Dat is wel genieten voor je.Groetjes van ons en verder ,geniet ze. B&G.

• 28 Januari 2014 - 20:24

Ingrid:

Hey feestbeest, fijn om te lezen dat je het zo goed hebt. Super! Groetjes Ingrid

• 29 Januari 2014 - 17:09

Monique:

Hey Fredje,

Je bent heerlijk aan het genieten met heerlijke temperaturen. Hier genieten we lekker mee bij het lezen van jouw reisverslagen.

Groetjes Monique

• 30 Januari 2014 - 13:43

Peter:

Het blijft leuk om te lezen wat je zo aan het doen bent.... en voor mij is het ook nog handig omdat wij volgend jaar gedeeltelijk de zelfde plaatsen aandoen....weet ik meteen wat het beste is om te doen.....we willen namelijk niet in iedere haven op een (dure) excursie....

• 02 Februari 2014 - 22:53

Henny Lingers:

Hoi Fred,
    Wat gezellig heb jij het daar, geniet ervan, en laat ons meegenieten van de mooie foto's die stuurt en je leuke reis verslagen.
    We wachten op het volgend verslag.
    Groetjes jan en henny

• 19 Februari 2014 - 10:45

Summun:

Fred,

Veel succes namens Arnold en mij!

De succes boys.