Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Fred

21 Februari 2014 | Singapore, Singapore

Op 16 februari tegen de middag varen we de drukke haven van Singapore binnen en leggen aan bij nieuwe cruiseterminal, die op zee gewonnen gebied is gebouwd. Ga ’s middags met een excursie die de highlights van deze stad laat zien. Rijden dus eerst over nieuw land richting het centrum. De wegen zijn riant en schoon en het verkeer valt erg mee voor zo’n drukke en grote metropool. Rijden langs oude Engelse en nieuwe Singaporese gebouwen en krijgen uitleg van een aardige gids die vertelt over het ontstaan van de stad en andere wetenswaardigheden. Gaan met de bus naar een van de bergtoppen en hebben een prachtig uitzicht over de stad en zijn haven gebied. Een bliksem bezoekje aan Chinatown en dan naar het zeer kleurrijk nationale orchideëenpark , waar we even tijd krijgen om van deze bloemenpracht te genieten. Komen weer terug bij de terminal en ik ga even aan boord om mijn laptop op te halen. Er is een prima Wi-Fi-verbinding en zo kan ik dus weer even m’n mail ophalen en een paar reisverhalen de wereld in zenden. De rest van de avond blijf ik aan boord, er is een culturele voorstelling van allerlei dansers en een slangenbezweerder. Het is een kleurrijke show en ik word uitgenodigd om een +/- 4 meter lange albino python om mijn nek te laten hangen. Zag er enger uit dan het was. Na de show ga ik bijtijds naar bed omdat ik ’s morgens in m’n uppie de stad verder ga verkennen.
Neem de shuttlebus naar de Marinamall en loop langs de mooie winkels, alle grote designers van de wereld zijn hier vertegenwoordigd. Het is een super groot en nieuw complex met een gigantisch casino en een ijsbaan. Wandel verder naar een hotel met drie toren die verbonden zijn met een recreatie etage op de 57ste etage. Het zwembad lijkt zo over te gaan in de blauwe lucht en al liggend in het water heb je een fenomenaal uitzicht. Bezoek ook de grote botanische tuin met paviljoens met planten uit de gehele wereld. Tegen de middag neem ik de metro een ga terug naar Chinatown om op mijn gemak door de straatjes te slenteren. Koop een nieuwe cover voor mijn I-pad en enkele leuke shirts bij een van de vele winkeltjes. Het is ontzettend warm en vochtig, ik vind dat ik toe ben aan een lekkere koele blonde. Op het terras kan ik ook eindelijk een lekker sigaretje op steken, wat op straat dus niet overal mag. In een poep en een zucht zit ik niet meer alleen, er komen lui van de boot gezellig bij mij zitten. Drinken er eigenlijk meer dan de bedoeling was en een beetje aangeschoten gaan we met 2 taxi’s terug naar het schip. Na alle controles kan het paspoort weer terug naar de receptie voor de volgende bestemming Hongkong, waar een visum voor nodig is. Er zijn ook weer een aantal nieuwe artiesten aan boord gekomen en de eerste treedt vanavond al op. Het is André, een komische goochelaar die ik nog ken van mijn vorige cruise om Zuid Amerika. Varend op de Zuid Chinese zee wordt het weer slechter, hoge golven en af en toe regen. Het schip kan zijn snelheid niet houden en we zullen daardoor verlaat arriveren in Hongkong.

• 21 Februari 2014 - 16:33

Ingrid:

Hey Die Fred, weer een leuk reisverslag. Singapore is mooi he, ben er 22 jaar geleden ook geweest. Zal wel veel veranderd zijn. Groetjes vanuit Strijp.

• 21 Februari 2014 - 18:19

Dielsnge:

Gij verveeld uw eige nie;-)