Pinguïn - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Pinguïn - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Pinguïn

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

26 Februari 2012 | Chili, Punta Arenas

Tegen zevenen liggen we aangemeerd in Punta Arenas en het is fris en redelijk bewolkt. Het is 5 graden en dat kan vanmiddag oplopen tot 10, doet me een beetje aan huis denken. Deze in het haven is het beginpunt voor mensen die naar Antarctica moeten of willen en afhankelijk zijn van vervoer per schip. Ga met de shuttlebus naar het centrum en wandel eerst even over een marktje met plaatselijke handnijverheid. Het is een kleurrijk geheel en de stalletjes zien er uit als kleine woonwagentjes. Bezoek 2 kerken die er best wel aardig uitzien en een zeer interessant museum van een rijke familie in hun dagelijks leven rond 1925. Drink even een heerlijke, grote kop espresso in een typisch cafeetje met een smakeloos koekje, dat er toch wel smakelijk uitziet. Loop op mijn gemak naar het plaatselijk kerkhof. Het is een indrukwekkend groot geheel met allerlei graven van simpel tot complete mausoleums, prachtige met cipressen omgeven- en met grind verharde paden. Maak enkele foto’s en loop weer richting het grote plein, waar ik mijn laatste Chileense Peso’s op maak, niet aan bier deze keer maar aan goed bedoelde rotzooi (souvenirs). Heb dus geen levende pinguïn van vlees en bloed gezien, maar wel van allerlei ander materiaal. Weer terug naar de boot en dit verslag geschreven en wachten op het vertrek van de Balmoral. We varen 2 dagen en komen op 29 februari aan in Stanley op de Falkland-eilanden.

• 28 Februari 2012 - 12:01

Corry:

Punta Arenas, leuk om te zien, ik was daar nl. op m'n Zuid Amerika reis, hebben daar overnacht. Was inderdaad koud, hier begint het nu lente te worden (zeggen ze), de sneeuw en ijs is in ieder geval weg. leuk iedere keer weer je verslag te lezen!
    liefs en x

• 28 Februari 2012 - 15:27

Leonie:

leuk om te lezen Maar het is niet altijd Zomer . maar dat komt nog wel goed , voor je terug bent. gr leonie

• 28 Februari 2012 - 15:27

Leonie: