Recife, adieu - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Recife, adieu - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Recife, adieu

Blijf op de hoogte en volg Fred

21 Februari 2016 | Brazilië, Recife

Op de vroege ochtend bereiken we Ilheus en het aanvaren ziet er erg mooi uit met verschillende eilandjes ontwijken en een leuke skyline. Er staat een sambaband te spelen als welkom van ons schip en al vlug zijn we met de shuttlebus in het centrum. We worden gedropt bij de kathedraal die zowaar aan het mooie en brede strand ligt. Het is weer een wit/blauwe kerk en het interieur is erg eenvoudig toch van een schitterende smaak. Maak enkele foto’s en loop dan verder het stadje in. Passeer verschillende pleintjes met kooplui die hun kleurrijke koopwaar aanbieden tegen redelijke prijzen. Ze doen goede zaken nu er een cruiseschip binnen is met veel kooplustige toeristen. Het is heel heet en ik ga dus maar vlug op zoek naar een terras om de hitte te ontwijken en mijn dorst te lessen. Vind een strategisch zeer gunstig gesitueerd terras en kan het hier wel een tijdje uithouden, er lopen honderden mensen langs van allerlei pluimage en dat maakt mijn oponthoud op de plek zeer aangenaam. Na een tijdje loopt het voller en voller en deze uitspatting wordt geheel overgenomen door mensen van de boot, zowel gasten als bemanning, De uitbater heeft een top omzet en er worden van alle kanten tafels en stoelen bij geschoven. Het lijkt bijna carnaval zo wordt er gedronken en gezongen. Neem wat inheemse lekkernijen tot me en als afsluiting drink ik enkele glazen Caipirinia, een typisch Braziliaans drankje. Tegen vijven ga ik weer met de shuttle terug naar het schip en bekijk voor een tijdje de binnenkant van mijn oogleden.
De zeedag is zonnig en heet en bij het douchen valt me opdat ik toch wel wat verbrand ben. Heb gelukkig voldoende aftersun lotion bij me en dat komt me dus goed van pas. Heb om 7 uur een Martini-party op het bovendek. Ze hebben het heel professioneel aangepakt en het hele gebeuren ziet er gelikt uit. We krijgen zes verschillende Martini-cocktails en krijgen er ook het recept bij. Er was er een waarbij een zilveruitje de finishing touche was, het smaakte best wel lekker en apart. Het diner was weer heerlijk en de show met als thema kleur was een lust voor het oog en het oor.
In de vroege ochtend meren we af in Recife, onze laatste haven in Brazilië. Het is zondag dus het is een beetje stil op straat en ik wandel maar door naar de boulevard. Daar lopen de toeristen, dagjesmensen en lokale bevolking te flaneren in de zon. Er zijn ook vele fietsers, dus een levende boel. Aan mijn grote probleem (geen fatsoenlijke Wi-Fi) komt een einde en kan nu al mijn .verhalen plaatsen. Hoop dat ik ook nog wat foto’s kan plaatsen voor ik de oversteek begin richting Afrika. Mindelo op de Kaapverdische eilanden is het volgende doel van deze nu al geslaagde reis

  • 21 Februari 2016 - 21:39

    Eli Baxmeier:

    Ga toch ook maar weer eens sparen voor de Balmoral!

  • 22 Februari 2016 - 07:25

    Ans:

    Ha die Fred,
    Wat een mooi leven toch, lekker blijven genieten jongûh!!!


  • 22 Februari 2016 - 09:23

    Helma:

    Wat ziet en klinkt het toch allemaal weer prachtig! Wij doen het hier met een grijze, regenachtige maandagmorgen, ben jaloers op je hoor!

  • 22 Februari 2016 - 11:35

    Henny Lingers:

    Hoi Fred,
    Was de fotoshoot nu mannen haha, gezellig Fred geniet ervan.
    Groetjes henny

  • 22 Februari 2016 - 16:35

    Bert En Gonnie[-pas Opa En Oma]:

    Hallo Fred.Wat hebben wij je verhalen gemist maar gelukkig is de verbinding weer goed.Ik heb net al je verhalen met Gonnie voor gelezen.Wat een belevenis.Wij hopen dat je hebt genoten van je vakantie maar als wij je belevenissen lezen denken wij dat jij wel hebt genoten.Wij wensen je het allerbeste.Groetjes van ons en tot ziens.

  • 24 Februari 2016 - 09:10

    Wilma:

    Hey Fred fijn dat het je goed gaat en geniet er nog lekker van.
    Typerend, wij vallen op dezelfde stukken!! Geef ze maar een dikke kus van me. Ha,ha.
    Liefs, Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 127790

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: