Olé Brasil - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Olé Brasil - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Olé Brasil

Blijf op de hoogte en volg Fred

31 Januari 2016 | Brazilië, Fortaleza

Heb vannacht wat minder geslapen door een rare nachtmerrie en het feit dat mijn buurvrouw (een beetje raar Engels vrouwtje) het zo nodig vond om de radio nogal luid te zetten. Heb een aantal keren op de muur gebonkt en na even werd het weer rustig aan de ander kant. Neem als ontbijt vandaag een gemixte omelet met toast en daarna wat ananas en meloen, afgeblust met 3 koppen koffie. Even m’n tanden poetsen en dan met mijn spulletjes naar het dek om weer heerlijk te zonnen. Het is al erg warm en na een tijdje lijkt het of ze me lek geschoten hebben, zo erg zweet ik. Na de lunch wil ik weer gaan zonnen, regent het pijpenstelen. Iedereen is gevlucht en ook ik neem mijn toevlucht onder een balkon. De temperatuur is nog prima, dus ik besluit om daar maar wat te blijven lezen. Neem op het einde van de middag nog even een paar pilsje en ga dan naar mijn hut om me te douchen en in te smeren met aftersun. De show stelt vanavond niet zo veel voor, maar toch vinden er mensen dit wel. Nog een afzakkertje genomen en tegen enen ben ik gaan slapen.
De volgende ochtend ben ik op een normale tijd en conditie uit de veren en lig ik op tijd op het zonnedek en geniet van de rust. De meeste mensen komen pas tegen tien uur uit hun cabines en zoeken zich dan pas een stekje uit voor de dag, de beste plekken zijn dus al bezet de diehards zonne-aanbidders. Om even na elven passeren we de evenaar en draait het water tegengesteld het putje in, Op de middag wordt de oversteek van de equator gevierd met een tribunaal van Neptunus. Een aantal prominente mensen op het schip moeten rekenschap geven van hun handelen. Ze worden allen schuldig bevonden en veroordeelt tot het kussen van een vis en de doop in het zwembad. Het is een hilarisch gebeuren en iedereen vermaakt zich prima. Na de sessie begint het te regenen en iedereen vlucht naar binnen. Rommel de rest van de middag wat aan. Het avondprogramma wordt verzorgd door een zangeres Clara Bonsu. Ze brengt een ode aan Shirley Bassey, waarin zij heel goed in slaagt. Alle bekende songs komen aan de orde en de zaal is erg enthousiast. Morgen, op de verjaardag van onze oude koningin, bereiken we de kust van Brazilië en meren we af in de haven van Forteleza
Het heeft heel wat voeten in de aarde voor ik van het schip af ben. Ik neem de bus naar een markt die in een bouwsel gevestigd is dat uit 5 etages bestaat. Ze verkopen allerlei zaken o.a. kleding, schoenen, lokale handenarbeid-producten. Koop ne een mooie Panamahoed voor een leuke prijs. Zit nu bij de Pizza hut m’n verhaal te schrijven. Hier heb je gratis Wifi en lekker koud bier.


  • 31 Januari 2016 - 21:11

    Eli Baxmeier:

    Fred, Je hebt altijd leuke uitstapjes! Mocht je kennismaken met ene Sjoerd en Wil (een wat ouder paar uit Heereveen), doe ze dan de hartelijke groeten van Bernard en mij.

  • 01 Februari 2016 - 09:45

    Joke Van Breugel:

    Leuk jou verslag

  • 01 Februari 2016 - 12:49

    Diny:

    Hallo Fred ik heb het gevonden
    Groetjes Diny.

  • 01 Februari 2016 - 12:54

    Bert En Gonnie[-pas Opa En Oma]:

    Hallo Fred.Wat een leuk verslag van je avontuurlijke tocht.Wat jammer van de regen maar ik denk dat het wel beter zal worden ,het is tenslotte volgende week Carnaval en dan is het meestal wel goed weer in Brazilie en komend weekend volop feest.Wij wensen je het allerbeste,geniet van je vakantie.groetjes Bert en Gonnie.

  • 01 Februari 2016 - 14:04

    Marja:

    leuke foto's Fred, zo reizen we een beetje mee.

  • 01 Februari 2016 - 16:47

    Elly Hoeben:

    Weer een leuk verslag geniet ervan groetjes Elly

  • 01 Februari 2016 - 18:52

    Ans:

    Ha die Fred,
    Mooi leven daar aan boord zo te lezen!
    En met al die zon is een buitje ook niet erg lijkt me zo.
    Hier is 't weer fanatastisch weer; 's ochtends grijs, 's middags grijs en 's avonds donker

  • 01 Februari 2016 - 19:06

    H.lingers:

    Wat een schitterend verslag Fred, je hebt je roeping gemist als schrijver het is zo leuk dat je het bijna zelf meemaakt en met de foto's erbij super, wacht weer op je volgende verslag,
    Groetjes van Henny en jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 127830

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: