weer Europa - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu weer Europa - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

weer Europa

Blijf op de hoogte en volg Fred

02 Maart 2016 | Portugal, Lissabon

Na het afscheid van Mindelo is er een er een sail-away party op het achterdek met muzikanten. Het wegvaren hier is erg mooi omdat we al zigzaggend langs enkele rotseilanden moeten varen. Het zonnetje schijnt uitbundig en door de bewegingen van het schip ontstaat er een afwisselend kleurenscala dat door mij als redelijk uniek ervaren wordt. Het is vanavond Britse avond en dat betekent dat men verwacht wordt in de Britse kleuren. Nu zijn die kleuren identiek aan die van ons land en ik draag dus rood/wit/blauw met een oranje strikje en bodywarmer. Hieronder draag ik oer-Hollandse gele klompen van kunststof en die gekke Britten vinden het erg leuk, krijg vele complimenten voor mijn uiterlijk. Er is een sing-along van typische Britse liedjes die fanatiek worden meegezongen en begeleidt worden door een zee van vlaggetjes die door het entertainmentclubje zijn uitgedeeld. Na het eten is er nog een Britse show met liedjes en dans van de Beatles, Queen, Robbie Williams, Amy Winehouse en vele andere. Tegen de tijd dat ik mijn hut op zoek begint het schip een beetje te rollen en te beuken. De zee en het weer zijn wilder geworden en het blijkt uit te groeien tot windkracht 7. Dit is eigenlijk de eerste keer dat het wat onrustig is op het schip. De artiesten van de afgelopen weken zijn naar huis en er zijn nieuwe gearriveerd. Nu is er een groot probleem voor die mensen omdat hun bagage achter gebleven is in Madrid. Zij kunnen er pas maandag over beschikken als we in Las Palmas zijn. Er is maar één artiest die iets kan doen en dat is de zanger Paul Tanner, optreden en zingen in zijn reiskleding. Ook voor de komiek wordt een oplossing gevonden, hij treedt op in een koksuniform. Maar de buikspreker en de twee klassieke muzikanten zijn dus ook onthand door het ontbreken van hun attributen.
De twee zeedagen verlopen rustig. We varen in noordelijke richting en dat betekent dat de temperatuur begint te dalen. Er kan nog wel volop gezonnebaad worden en het is goed uit te houden. Iedereen pikt lekker nog wat kleur op, Na Gran Canaria zal het er waarschijnlijk niet meer van komen. Op de maandag van de laatste week meren we om 7.30 uur aan en wordt het net licht. Ben vroeg opgestaan omdat we hier maar een kort verblijf hebben en ik toch wel even rond wil lopen om het een en ander te bekijken. Vandaag gaat Willemien uit Turnhout naar huis, ze is al zowat de hele reis aan het sukkelen en haar zoon heeft geregeld dat ze vandaag naar huis kan vliegen. Begeleid haar samen met een bemanningslid naar de taxi die er voor haar besteld is. Het is erg fris en ik moet mijn oranje bodywarmer en lange broek aan. Wandel langs het strand de boulevard af en kijk bij het uitkijkpunt naar de toch wel een beetje woeste zee. Koop ook nog een fridge-magneet als souvenir. van dit Canarisch eiland. Ter afsluiting drink ik nog een pilsje op een terras. Er komen twee kerels bij me zitten en dat blijken Italiaanse gays te zijn die hier aan het overwinteren zijn. We kletsen gezellig wat weg. Moet hierna wel een beetje haasten om op tijd aan boord te zijn, wat me dus gelukkig wel lukt. Een rustige zeedag naar Lissabon met geen noemenswaardige gebeurtenissen.
Maak een rit met de toeristenbus en krijg zo allerlei indrukken van de hoofdstad van Portugal. De details en foto's stuur ik bij een volgend bericht.

  • 02 Maart 2016 - 22:55

    Henny Lingers:

    Hoi Fred,
    Weer in Europa wat gaat de tijd snel,hoelangblijf je nog weg??
    Leuk om weer iets te horen van jou.
    Groetjes jan en henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 127731

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: