Karaoke - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Karaoke - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Karaoke

Blijf op de hoogte en volg Fred

02 Februari 2016 | Brazilië, Salvador

Met de regen in mijn nek, keer ik terug op het schip. Het is een triest afscheid van de eerste halte die we aandoen in dit grootse land, dat komende zomer het grootse feest van de Olympische Spelen organiseert. De spelen vinden in de buurt Rio de Janeiro plaats waar ik op 6 februari zal zijn. De late- late nightshow bestaat uit de Ukeleleband en de komediant. Ukebox spelen uit volle borst en het publiek staat op de stoelen. Het was een leuke avond, maar ik besluit om toch maar op tijd mijn mandje in te duiken. Was best een vermoeiende dag.
In de vroege ochtend haast ik me met mijn wasgoed naar de wasserette hier aan boord. Het is een zeedag en dan wil het er vaak erg druk zijn. Het is dus druk, maar ik heb geluk dat er nog een machine vrij is. Ga daarna douchen en ontbijten en dan kan de was in de droger. Speel een aantal spelletjes op mijn IPad. Even na 11uur ga ik naar een cocktailparty van de Oceanmemberclub waar ik dus ook lid van ben. De champagne vloeit rijkelijk en ook de hapjes zijn overheerlijk. Klets wat met een stel Engelsen die ik nog ken van eerdere reizen. Het is een gezellige boel en iedereen vermaakt zich prima met de drankjes. Na de lunch slaap ik even op een ligbedje op het achterdek. Het is vanavond weer karaokeavond en men rekent op mijn welluidende bijdrage. Na het heerlijke diner (Surf and Turf en het nagerecht rum and raisen) ga ik zingen. Zing twee liedjes: één van Frank Sinatra genaamd: straingers in the night en één van Katharina and the Waves: love shines a light. Het publiek is weer happy dus ik ben ook happy. Morgen zijn we in Maceió.
Loop al vroeg door de stad en over de boulevard. Het is nog rustig, maar op het strand komen de eerste stranduitbaters hun terrassen en ligbedjes opzetten. Drink een kopje espresso bij een strandbar en maak meteen gebruik van hun draadloos netwerk. Na een tijdje zit het helemaal vol met lui van het schip. Dat komt omdat het niet te betalen is aan boord en dan is het ook nog erg traag. Geniet van het uitzicht van het strand met allerlei mooie en minder mooie mensen. De stad heeft niet meer te bieden dan het strandgebeuren. Tegen drieën moeten weer terug naar het schip en varen we naar Salvador.

  • 02 Februari 2016 - 15:11

    Casper:

    Hoi Fred,
    Jammer van de regen in Salvador. Gelukkig is er op het schip genoeg te doen.
    Zaterdag begint mijn cruise met de zeilschool, maar ben nu al ter plaatse in Sint Maarten, naast het vliegveld waar de vliegtuigen vlak over het strand landen.
    Geniet ze en groeten Casper

  • 02 Februari 2016 - 16:57

    Corrie:

    Hoi, lekker genieten!
    Bescherm je goed tegen de muggen, vanwege het zikavirus.
    Groeten van Walter en mij

  • 03 Februari 2016 - 00:17

    Henny:

    Hoi Fred wat gezellig dat ik ook lees dat Casper weer weg is ( Sint Maarten) wat hebben die mannen het toch goed he , nou was weer kei leuk om weer een verhaaltje van jou te lezen,wacht weer op je volgende verslag groetjes Henny en jan.

  • 03 Februari 2016 - 09:17

    Joke Van Breugel:

    Heel leuk jou verslagen Gr van Henny en Gr van ons xxx

  • 04 Februari 2016 - 12:54

    Wallij, Weytens:

    Helemaal te gek, wat zul je genieten. Heel veel plezier van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 127726

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: