Antillen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Antillen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Antillen

Blijf op de hoogte en volg Fred

03 April 2014 | Curaçao, Willemstad

De pontjesbrug gaat open voor het schip en na een korte draai liggen we midden in het centrum van deze toch wel zeer kleurrijke stad. De architectuur is Hollands met een Caribisch accent. Wandel gezellig door het stadje en geniet van de omgeving. Er is op het hele eiland vrije Wi-Fi en iedereen telefoneert en mailt met de thuisblijvers in Europa. Het weer is prima en ik ben best wel blij om weer in het Nederlands aangesproken te worden in de winkels en barretjes. Een klokkenspel verstoord even het geroezemoes van de lokale bevolking en de toeristen. De drijvende markt stelt niet zoveel voor, maar is toch wel leuk om te zien. Bezoek ook de terrasjes in het Fort Amsterdam, die erg nostalgisch aan de zeezijde is gelegen. Het bruist hier op het eiland wel, maar niet van het werktempo. Alles gaat op z'n 11 en 30ste en ik denk dat ze het hier goed voor elkaar hebben. Er liggen 3 cruiseschepen aangemeerd en de plaatselijke middenstand heeft een goede dag. Vanmorgen zijn weer twee mensen per ambulance afgevoerd, weet niets van hun toestand maar weet wel dat ze nog niet in staat van ontbinding zijn. Gisteren hebben we afscheid genomen van de artiesten die aan boord gekomen zijn in SAN Diego. De zangeres en de instrumentalist waren geweldig edoch de zogenaamde komiek uit Ierland was niet te verstaan en zelf het overwegend Britse publiek verliet teleurgesteld de zaal. Slenter verder door het stadje en koop nog een hagelwitte outfit en een leuk oranje T-Shirt. Wat de volgende lichting amusement zal brengen, zal me benieuwen. Ik hoop op een grandioze finale ter afsluiting van deze formidabele cruise.

• 04 April 2014 - 00:18

Anouska Hinkert:

Hoi Fredje, wat leuk zeg je bent nu in mijn geboorteplaatsje.
    Kom je ook richting Aruba?
    Hugs and Kisses mua mua Anouska.

• 04 April 2014 - 08:40

Wilma:

Hoi Fred,

Zo tezien ligt er niet een vroege ochtend, zelf afgebakken broodje op tafel!
    Ziet er allemaal goed uit en geniet er nog intens van.

XXX

• 05 April 2014 - 12:06

Ingrid:

Hey Fred, wie is die bruine man op de foto? Hij komt me wel bekend voor. ;)
    Leuk al die kleurige huisjes, ziet er meteen vrolijk uit.
    Geniet er nog ff van.
    Groetjes Ingrid

• 05 April 2014 - 13:29

Casper:

Hoi Fred,
    Had de komiek uit Ierland misschien te veel of juist te weinig gedronken..? nou ja whatever, misschien mag ie de volgende keer mee om in de spoelkeuken te werken..
    Groet Casper

• 05 April 2014 - 13:32

Casper:

o ja Fred dat T shirt met horizontale strepen maakt je niet slanker.. doos!!