Piraten - Reisverslag uit Suez, Egypte van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu Piraten - Reisverslag uit Suez, Egypte van Fred Weijtens - WaarBenJij.nu

Piraten

Blijf op de hoogte en volg Fred

17 Januari 2014 | Egypte, Suez

Het varen op de Middellandse zee wordt door iedereen ervaren als het varen op de Amsterdamse grachten, geen enkel golfje en weinig wind. Het blijft bewolkt en ik word er een beetje onrustig van. Zou ik mijn zomergarderobe misschien voor noppes hebben mee genomen? Verwacht eigenlijk dat er nog dagen genoeg komen dat ik mijn tanga lekker in de zon kan bruin bakken. Deze 2 dagen gebeuren er niet zo’n spectaculaire dingen. Ben wel gevraagd om mee te doen aan een modeshow met kleding uit de shop. Stem er mee in en er wordt een smoking met bijbehorende zaken voor mij gereserveerd. Er is ook een avond georganiseerd met als thema: Rock & Roll. De bars zijn omgetoverd tot etablissementen uit die tijd, het personeel is geheel gekleed in stijl van die swingende jaren en ook de show is ook aan gepast. Het is een gezellige avond
Hebben deze morgen een oefening in het veiligstellen van iedereen in het geval we piraten of terroristen tegen komen op de Rode Zee of de Golf van Aden. Een ieder moet naar een bepaalde veilige zone in het midden van het schip en daar moeten alle gasten en bemanningsleden plaats nemen op de grond ivm de manoeuvres die het schip dan zal maken om de aanvallers af te schudden. Het heeft best wel wat voeten in de aarde om het geheel voor elkaar te krijgen, maar uiteindelijk is men tevreden over het verloop. Het is nog even lachen als iedereen weer overeind moet komen, enkele mensen lukt dat niet zonder hulp van derden. De rest van de dag lees en klets ik wat. Ga na de show naar bed om morgen fris en fruitig te zijn als we arriveren in Valletta op Malta.
Sta al vroeg naast mijn bed, ga aan dek roken en lekker koffie drinken. Het regent en daar word ik niet zo blij van. Valletta in de zon komt toch anders over. Met camera, I-pad en sigaretten, jas verlaat ik het schip en loop naar de lift die mij naar boven brengt. Hier zijn diverse mooie paleizen en kerken te zien, ook is er een prachtige tuin met fonteinen. Het uitzicht is schitterend, nu de zon doorkomt. Het bezoek aan dit eiland is helaas van korte duur en om 1 uur varen we weg in oostelijke richting naar het Suezkanaal. De rest van de middag lees ik nog het een en ander en luister wat naar muziek. Wederom gaat de klok een uur vooruit en ga dus toch nog laat naar bed.
Bij het eerste sigaretje van de dag merk ik dat de zee lekker rustig is en dat het zonnetje probeert door te breken, wat later op de morgen ook lukt. Ga tegen 11 uur naar de winkelpromenade om mijn outfit voor de modeshow te passen. Het is een zwart dinnerjacket met een wit smokinghemd en een strikje, cumberband en pochetje in de kleur azuurblauw. Het past allemaal prima en hoef alleen te zorgen voor een zwarte pantalon en schoenen. De middag breng ik al zonnend door op dek 7 met boek en muziek. Het is al best lekker en ben snel al wat verkleurd. Tegen vijf ga ik me klaar maken voor een party voor de leden van de Oceanclub (mensen die vaak cruisen), waar weer de nodige champagne geschonken wordt. Dan het diner en de eerste karaokeavond begint weer en ben dus van de partij. Het is een succes en het publiek is uitzinnig van enthousiasme. Neem nog een afzakkertje en geniet van de roem die mij gegund wordt.
Weer een schitterende dag met een spiegelgladde zee en een heerlijk zonnetje. Het ontbijt is weer uitstekend verzorgd met alles er op en er aan. Word om 10.45 verwacht in de kleding die ik moet showen en ik zie er erg goed uit al zeg ik het zelf. Er is erg veel publiek en de sfeer is uitstekend. Loop mijn rondje, doe een draai en schrijd de trap af , halverwege weer een draai en er wordt vertelt wat ik aanheb. Even bij de fotograaf langs voor een stel professionele foto’s en dan aan de champagne. De modeshow is een groot succes en de dames van de winkels hopen op een grote respons. In de middags ga ik lekker op het dek in de zon wat lezen. We varen om 1 uur ’s nachts in konvooi het Suezkanaal op en varen als eerste schip.
Laat me wekken door de receptie om de zonsopgang te zien die dus vanuit de woestijn begint. Het is 6.45 uur en er zijn meerdere die dit willen meemaken. Kijkend naar het oosten zie je de zon opkomen achter de zandheuvels. Kijkend naar het westen zie je hier en daar wat bebouwing en vele wachtposten met soldaten die deze belangrijke vaarroute beveiligen. Het is ook in het belang van Egypte om het kanaal te veilig te houden omdat dat jaarlijks vele miljoenen dollars opbrengt. We varen met een snelheid van 7 knopen en zijn om 3 uur bij Suez. Varen dan in zuidelijke richting de Rode Zee op. Akaba in Jordanië is de volgende plaats die we aan doen.

  • 17 Januari 2014 - 15:35

    Renda Van Het Hof:

    Super Fred, wat is dit leuk om jou op deze manier te volgen en de foto's zijn mooi.

    Geniet ze,
    Renda

  • 18 Januari 2014 - 00:12

    Ingrid:

    Hey Fred, echt iets voor jou om mee te lopen in een modeshow. Kei leuk. Ik hoop dat daar ook foto's van zijn die we thuis ook allemaal kunnen bewonderen. Zal je wel goed staan zo'n smoking met een bruin koppie. Enjoy! X

  • 18 Januari 2014 - 11:00

    Ineke EnPeter:

    Hoi Fred

    He ziet er allemaal weer leuk uit mooie foto,s van de zon op gang.

    Mode show licht jou wel mogelijk word je nog ontdekt.

    gr peter

  • 18 Januari 2014 - 12:04

    Monique:

    Hey Fred,

    Je hebt alweer van alles meegemaakt lees ik wel. Hopelijk blijven jullie verschoond van piraten en kun je ongestoord verder genieten van je mooie reis. Vind het altijd weer leuk om je verhalen te lezen. Geniet er maar van!

    Groetjes Monique

  • 18 Januari 2014 - 20:39

    Casper:

    Hoi Fred,
    Leuk om je uitgebreide verslag te lezen.
    Wat schiet het op!
    En je hebt er al een nieuwe (bij)baan bij, als entertainer!
    Eerdaags kom je helemaal niet meer terug, hier in ons kikkerlandje?
    Groetjes en kussie Casper


  • 19 Januari 2014 - 14:16

    Elly Hoeben:

    Hallo fred ik merk het wel weer een fijne reisnvoor de boeg dat is genieten hopelijk ook veel zon ik blijf je volgen veel groetjes elly en paul

  • 24 Januari 2014 - 10:01

    Diny.:

    Hallo Fret.
    leuk dat ik je nu ook kan volgen. geniet nog maar lekker van je vakantie ,
    maar je hebt nog tijd genoeg om dat te doen hahaha
    Groetjes Diny.

  • 24 Januari 2014 - 12:43

    Peter:

    Ik word er helemaal zenuwachtig van..... ik wil er ook op de Balmoral zijn...... maar ja, wij moeten nog een jaar wachten.... ik hoop dat jij dan ook weer bent..... als gast of als entertainer....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Suez

Van West naar Oost

Al varend in Oostelijke richting de wereld rond!

Recente Reisverslagen:

16 April 2014

Azoren

08 April 2014

Wit strand

07 April 2014

Party-time

05 April 2014

Barbados & St. Lucia

03 April 2014

Antillen
Fred

Na een jaar hard werken heeft een mens wel een verzetje verdiend en ik dacht laat ik eens iets geks doen. Lekker 3 maanden iets van de wereld zien op een relaxte manier.Rondje Caribean & South America

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 127778

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Samba & Tango

04 Januari 2014 - 19 April 2014

Van West naar Oost

04 Januari 2012 - 03 April 2012

Zuid Amerka Cruise

05 Januari 2010 - 21 April 2010

wereldcruise

Landen bezocht: